برای رونق صنعت تصویر به سیستم‌ها تکیه کنید / اقتصاد سینما و پلتفرم را به هم متصل کنید


ساعت: 16:39
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887140

در بازدید رئیس سازمان سینمایی از سایت ها اشاره شد؛

محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی کشور روز گذشته از دفاتر سکوهای فیلمو، نماوا و فیلم نت بازدید و از قسمت های مختلف این سامانه ها بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این بازدید محمدجواد شکوری مقدم مدیرعامل آپارات و فیلمو، محمدمهدی شکوری مقدم مدیرعامل آپارات و فیلمو، محمد حسن شانه سازه مدیرعامل نماوا، مهدی یزدانی مدیر نماوا، علی سرتیپی مدیر سامانه فیلم نت، و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماگران به بیان مسائل و چالش ها و انتظارات در این حوزه پرداختند.

با تاکید بر اهمیت بسترها و تاثیر آن بر اشتغال، رونق تولید آثار ویدئویی و صنعت سریال سازی، امنیت سرمایه گذاری و کارکرد سرگرمی این آثار برای خانواده و جامعه و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و حدود 7 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و در قالب پروژه، تاثیر این صنعت در کاهش مخاطبان برنامه های ماهواره ای و لزوم اعتماد به این سامانه ها به عنوان شرکت های تولیدی از جمله محورهای مطرح شده توسط مدیران پلت فرم در بازدید از رئیس سازمان سینمایی کشور به این سامانه ها. همچنین مدیران پلتفرم از رئیس سازمان سینمایی خواستند به تریبون های صنعت تصویر اعتماد کنند و وزارت فرهنگ و رهبری برای هم افزایی این ظرفیت از صدور مجوز محصولات ویدئویی کمک و حمایت کنند.

مدیران سکوها در این بازدید اظهار داشتند: در شرایط امروز اقتصاد سینما به سکوها گره خورده است و باید ابهامات و بلاتکلیفی ها در این حوزه برطرف شود تا رونق و امنیت دوگانه در این حوزه ایجاد شود.

رئیس سازمان سینمایی بومی در این دیدارها با تاکید بر اهمیت بسترها در دنیای مدرن و نیاز جامعه به آن، بر لزوم همگرایی و استفاده از همه فرصت های صنعت تصویر تاکید کرد و افزود: فعالیت شبکه های نمایش خانگی افزایش ظرفیت اشتغال و فضای فرهنگی کشور کمک می کند. وزارت فرهنگ و رهبری نیز در راستای توسعه و ایجاد بازارهای جدید اقداماتی را انجام داده است، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد نهضت تولیدی و محتوایی هستیم. جامعه ایران بخش بزرگی از نیروی انسانی خود را در حوزه صنعت تصویر در اختیار دارد. فارغ التحصیلان دانشگاهی، فعالان تجربی در عرصه سینما، دانشجویان مدارس و مراکز فیلم جوان و علاقه مندان به این رشته از ظرفیت های بالقوه ما هستند و قطعا با تقویت فرآیندهای محتوایی شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

خزاعی ادامه داد: ظرفیت بسترها برای ایجاد نشاط و سرگرمی، اشتغال و رونق کسب و کار برای فیلمسازان کاملاً محسوس است. پلتفرم ها یکی از مولفه های مهم صنعت تصویر هستند و قطعا باید به این صنعت بومی و تولیدات ملی و محلی آن توجه جدی شود. البته نگرانی‌ها و ملاحظاتی در مورد محتوای این محصولات وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، زیرا این موضوعات حساس و دغدغه‌ها نشان از اهمیت و کارکردهای مهم این بخش دارد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در حال حاضر اقتصاد قوی سینمای خانگی و محصولات VOD در کشورهای همسایه در حال شکل گیری است و بخش بزرگی از کشورهای منطقه بازار مصرف آنها محسوب می شود. همچنین به لطف نیروی انسانی با کیفیت و خلاق و ظرفیت توسعه صنعت تصویر و سریال سازی، می توانیم حضور جدی تری در این رقابت منطقه ای داشته باشیم.

خزاعی پرداختن به جایگاه VOD ها و اثرات آن در جامعه امروز را ضرورت و اهمیت دانست و افزود: با ظهور فناوری های جدید، سبد مصرفی خانوارها دستخوش تغییراتی شده است. حتی در گزارشی که به آن اشاره کردید، VOD ها تمایل مخاطب را به سمت ماهواره کاهش داده است و به درستی می توانیم از این ظرفیت برای تفکر در کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن با تولید محتوای مناسب و هدفمند با حفظ جنبه های مفرح و سرگرمی استفاده کنیم.

وی استفاده از سکوها را لازمه رونق سینما و صنعت تصویر خواند و ادامه داد: این صنعت در عصر کرونا تا حدودی پاسخگوی نیازهای جامعه در خلاء سینماها بود. با ظهور فناوری‌های جدید در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، جهان امروز با انبوهی از محصولات و محتواها مواجه است، در حالی که امکان محدودیت وجود ندارد. باید با رویکرد نظارتی و نظارتی به فکر ارتقای کیفیت محتوا بود.

خزاعی افرود: اگر پیدا کردن بسترها و امکان دسترسی آسان مردم به فیلم ها، سریال ها و تولیدات ایرانی مهم باشد، رغبت مردم به تماشای فیلم های خارجی یا بازدید از ماهواره کاهش می یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی با جلسات همفکری و تعامل جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای دکتر جبلی رئیس رسانه ملی و سایر مراجع ذیصلاح وظیفه پلتفرم ها مشخص خواهد شد. بازدید رئیس سازمان سینمایی از سایت ها مطرح شد;

دیدگاهتان را بنویسید