برای یک زندگی خانوادگی موفق چه مهارت هایی لازم است؟ راه های سازگاری را بیاموزید

وی افزود: زمانی که فردی تصمیم به ازدواج می گیرد در گام اول باید آمادگی ازدواج را داشته باشد یعنی از نظر هویتی، روانی و اقتصادی مستقل و متمایز باشد.


“یک ازدواج موفق به دو عامل مهم بستگی دارد، یکی انتخاب درست و دیگری مراقبت صحیح برای رابطه، زیرا به اندازه انتخاب فرد مناسب برای ازدواج مهم است، شما باید بتوانید به عنوان گیاهی که نیاز به توجه دارد با هم زندگی کنید. گفت: و مواظب زندگی مشترک خود باشید.


وی گفت: در فرآیند انتخاب همسر، کسب اطلاعات و شناخت مناسب و کافی از طرف مقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به این معنا که طرفین در یک بازه زمانی حداقل 6 ماهه سعی در شناخت ویژگی های مثبت و منفی داشته باشند. با یکدیگر و شناسایی شباهت ها و تفاوت ها.

افرادی که در فرآیند انتخاب همسر هستند، بهتر است با کمک یک مشاور پیش از ازدواج، بر اساس تجربه، تخصص و ابزاری که در اختیار دارند، از یک متخصص استفاده کنند؛ این امر می تواند این شناخت را تسهیل کند و به افراد در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

ازدواج موفق به دو عامل بستگی دارد: «انتخاب درست» و «مراقبت صحیح برای رابطه».


وی گفت: دور هم جمع شدن تغییر بزرگی در زندگی هر فرد است، در حالی که شرایط مختلف رفتارهای متفاوتی را می طلبد و مهارت های زناشویی انواع خاصی از مهارت ها هستند که به افراد کمک می کند تا به سازگاری لازم دست یابند.


استاد دانشگاه آزاد قزوین ادامه داد: مهارت های زندگی خانوادگی شامل خودآگاهی، ارتباط موثر، حل مسئله، حل تعارض، جرات ورزی و مدیریت هیجان است که امروزه برخی از جوانان با وجود تحصیلات دانشگاهی فاقد مهارت های زندگی هستند.


وی ادامه داد: مهارت های همزیستی در دانشگاه ها و مدارس آموزش داده نمی شود، در حالی که این مهارت ها مانند هر مهارت دیگری قابل آموزش و یادگیری است و هر فردی در هر سنی می تواند این راهکارها را بیاموزد و در عمل پیاده کند.


خیاطان گفت: زمانی که فردی وارد زندگی مشترک شود اما توانایی حل مشکل یا توانایی صحبت سازنده را نداشته باشد یا نتواند مرزهای لازم را با خانواده اصلی خود داشته باشد در زندگی مشترک شکست می خورد که در بسیاری از افراد منجر به جدایی می شود. ” احساسی یا طلاق خواهد بود.

وی تاکید کرد: آموزش مهارت های زناشویی به زوجین نوعی پیشگیری برای ایجاد مشکل در زندگی مشترک است که باید در قالب کلاس های گسترده و در دسترس افراد جامعه انجام شود.

زوج های جوان مهارت های زندگی را یاد می گیرند


این پزشک گفت: همچنین زوج های جوان می توانند با مراجعه به روانشناس و مشاور مهارت های زندگی را بیاموزند که یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت های زندگی زناشویی است.


وی افزود: این مهارت چیزی جز گوش دادن به حرفه دیگری نیست و در واقع توانایی گوش دادن به حرفه دیگری در قلب هر رابطه ای قرار دارد چرا که بسیاری از سوء تفاهمات زناشویی به دلیل ارسال پیام های مبهم است.


«باید سعی کنیم نیازها، خواسته‌ها و دغدغه‌هایمان را واضح، آرام و بدون ملامت بیان کنیم، نه اینکه کودکانه فکر کنیم که «باید بداند!»


وی گفت: متأسفانه ما از عبارات مبهم بیش از حد استفاده می کنیم، بنابراین نه تنها نمی توانیم احساسات و افکار خود را به دیگران منتقل کنیم، بلکه باعث ایجاد سوء تفاهم، دعوا، کینه و نفرت می شویم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رهایی از عواقب بسیار بد ارسال پیام های مبهم باید آموزش های لازم را برای ارسال پیام های شفاف داشته باشیم، زیرا مشاهده، احساس، ایمان و نیاز ما در طرف مقابل تنها با ارسال پیام شفاف امکان پذیر است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید