برگزاری اولین جشنواره تولیدات رسانه ای فرهنگ عشایری/ کتاب «بوی تند خردل» ارائه می شود.


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821002

اسلامی گفت: نخستین جشنواره تولیدات رسانه ای فرهنگ عشایری در استان برگزار شد و به زودی فراخوان جمع آوری آثار منتشر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هفته هنر انقلاب را در پیش داریم. هر ساله سالگرد شهید آوینی گرامی داشته می شود، شهادت را روز انقلاب هنر می نامند، «به همین مناسبت این روز در دستور کار قرار دارد که در استان برگزار می شود.

شریف اسلامی گفت: در این هفته 20 برنامه در استان داریم که در بخشهای مختلف برگزار می شود. این هفته را ابتدا با مراسم عطرسازی گلزار شهدای گمنام شروع کردیم. سه نمایشگاه تصویری عکس و گرافیک در مساجد داریم.

وی گفت: برگزاری شب شعر قدر، رونمایی از تولیدات تجسمی در حوزه هنری، ارائه کتاب «بوی خردل تند»، برگزاری جشن بچه های مسجدی در کهگیلویه و لنده، افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان، جشنواره انقلاب هنر و جشن هنرمندان برتر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در استان برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری منطقه ادامه داد: سال گذشته 28 هنرمند استان در جشنواره های ملی و بین المللی در رشته های مختلف اعم از عکاسی، فیلم، کاریکاتور، شعر، داستان و … شرکت کردند که از این افراد تجلیل خواهد شد. این برای استانی است که چنین هنرمندانی دارد.

شریف اسلامی با اشاره به برنامه های هنری گفت: سال گذشته تولیدات خوبی در بخش های مختلف داشتیم که در بخش فیلم 3 فیلم کوتاه و داستانی به نام های «ارسی»، «جهانگیر»، «بدرنجبویه»، «5 مستند زن عشایری» تولید شد. «خونین»، «لبنان»، «پاییز» نماهنگی چون قاب عکس و گرافیک متحرک با عنوان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه توسط حوزه هنری استان تولید و منتشر شد.

وی گفت: بخش تئاتر نمایش “همه برادران من” که در جشنواره بین المللی “تاریخ نابهنگام” حضور داشت به عنوان بهترین اثر در بخش تئاتر انتخاب شد و فیلم مصری نیز یک اثر مشترک بود که به عنوان اثر برتر جشنواره ملی انتخاب شد.

رئیس حوزه هنری گفت: حوزه هنری با توجه به مشکلات پیش روی استان و یاسوج، سه نمایش خیابانی با عنوان «تعارض و نفی خشونت» ایجاد و در استان عرضه کرد. در حوزه موسیقی نیز 10 اثر موسیقایی تولید و در فضای مجازی منتشر شد و بخش تجسمی نیز ده ها نمایشگاه برگزار کرد.

اسلامی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله حوزه هنری استان گفت: تدوین این طرح هشت ماه به طول انجامید و در بهمن ماه سال گذشته از این طرح دفاع کردیم و جزو ده استان برتر این طرح هستیم. “

وی افزود: روی این نقشه چشم اندازی ترسیم شده است، اساس فرهنگ مردم استان طایفه ای است که فضایل ناب زیادی در آن نهفته است، ما به دنبال تقویت این فرهنگ عشایری در نقاط مختلف انقلاب و کشور هستیم. دفاع

وی گفت: در این نقشه 8 راهکار مشخص شده و برنامه های ما بر اساس این 8 راهکار مشخص شده است. رسانه ها نیز در این نقشه دیده می شوند. اولین جشنواره تولیدات رسانه ای فرهنگ عشایری تا پایان مردادماه در استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید