برگزاری دو رویداد نمایشگاهی محصولات دانش بنیان و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن نهاوندی، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های فارس در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دو رویداد نمایشگاهی محصولات دانش بنیان و فناوری های پیشرفته ایران با مشارکت ۹۰ شرکت فعال در این حوزه و شانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حضور ۶۳ شرکت برگزار خواهند شد.

علیرضا صاحبی، مدیر عامل شرکت توسعه فناوری مهر ویژن و مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان در ادامه اظهار داشت: نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناوری های پیشرفته ایران از فردا یکشنبه ۱۶‌ مهر ماه به مدت ۴ روز و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح الی ۱۷ برگزار می شود.‌

وی اضافه کرد: این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با پوشش ۷۰ درصدی هزینه ها، برپا می شود.

صاحبی هدف اصلی این نمایشگاه را کمک به تجاری سازی محصولات دانش بنیان عنوان کرد و افزود:همزمانی دو نمایشگاه محصولات دانش بنیان و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را به فال نیک میگیریم. بسیاری از محصولات شرکتهای دانش بنیان به نحوی تامین کننده ‌محصولات و خدمات مورد نیاز صنعت نفت هستند و تلاش می شود با همکاری مجری نمایشگاه صنعت نفت، نشست‌های تجاری برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار شود تا کمک به عقد قرارداد شود.

وی در رابطه با رویدادهای موثر در نمایشگاه، به رویدادهای ارائه نیاز صنایع استان فارس، نشست پنل هم اندیشی و اشتراک تجربه در حوزه صادرات و بین المللی سازی محصولات دانش بنیان با همکاری دانشگاه شیراز و مجموعه حاب صادراتی استان فارس، نشست جذب سرمایه در حوزه فناوری نانو، نشست معرفی نوآوری های صنعت ساختمان و … اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی فارس نسبت به تعرفه نمایشگاه های بین المللی، تخفیف ویژه ی را برای نمایشگاه دانش بنیان در نظر گرفته است اضافه کرد: در این نمایشگاه صنایع و دانشگاه های از کشور عراق حضور دارند و تلاش می شود هیات‌های تجاری از کشور‌های همسایه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان گفت: این نمایشگاه در مساحت ۱۹۰۰ متری در سالن های سرو، نرگس‌ و بهار برپا شده است که ۷۰ درصد از شرکت کنندگان از استان فارس و شیراز و مابقی از استانهای یزد، اصفهان، کرمان و تهران می باشند.

 

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

سیما حسینی، مدیرعامل شرکت پورچیستا نوین و مجری شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و گاز وپتروشیمی در ادامه گفت: این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناوری‌های پیشرفته ایران به مدت چهار روز از فردا و در فضای به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با حضور ۶۳ شرکت از استانهای فارس، تهران، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مجری نمایشگاه صنعت نفت اضافه کرد: بیش از ۵۶ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از استان فارس و ۴۳ درصد از سه استان دیگر می باشند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و اهمیت موقعیت شیراز در حوزه نفتی و موقعیت راهبردی این استان با استانهای همجوار، و منطقه جنوب کشور به سمت عسلویه و مناطق نفت خیز، برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی در بحث تولید و رونق اقتصاد در این حوزه خواهد بود.

حسینی گفت: فارس در رابطه با صنعت نفت رتبه چهارم ایران و در حوزه گاز رتبه دو در دنیا را دارد که این نمایشگاه فرصت خوبی برای ایجاد تعامل اقتصادی، به ویژه در حوزه پتروشیمی است‌.

وی اضافه کرد: شرکت‌های شاخص‌ شرکت کننده در این نمایشگاه از استان فارس؛ شرکت زاگرس جنوبی، کولر هوایی آبان، شرکت فراسان، ساختمان نصر و … می باشند که امیدواریم این نمایشگاه با همکاری مجموعه دانش بنیان و فناوری بتوانند در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی، دستاوردها و خروجی مشترک خوبی را ایجاد کنند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید