برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران برای چهارمین سال پیاپی در بازار نوروز

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

رئیس اتاق اصناف با اشاره به رویکرد ویژه اتاق اصناف ایران برای استفاده حداکثری از ظرفیت مغفول مانده مجتمع های بزرگ خرید در مدیریت بازار نوروزی 1403، از تمهیدات پیش بینی شده برای مشارکت در بازار نوروز 1403 خبر داد. این مراکز خرید در طرح «نمایشگاه به وسعت ایران».

به گزارش خبرگزاری موج


میتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران برای مهمترین برنامه ها در فرآیند مدیریت به منظور مدیریت بازار شبانه بایرام وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری وزارت سکوت یکی از رویکردهای اتاق اصناف بر اساس لزوم دو برابر شدن سطح نمایشگاه ها در کشور (در طرح بزرگ جشنواره عید تا عید)، استفاده حداکثری از ظرفیت مجتمع های تجاری و مراکز خرید بزرگ است. و تحریک تقاضا برای خرید در آستانه عید با همکاری دولت در قالب خرید اعتباری و پرداخت با تاخیر چند ماهه است.

وی افزود: در ایام منتهی به سال برپایی نمایشگاه هایی برای عرضه مستقیم کالا مرسوم است، اما با توجه به تغییر سبک زندگی شهروندان و تقاضای مصرف کنندگان و اصناف، اتاق اصناف ایران برگزار کرد. نمایشگاهی به وسعت ایران برای چهارمین سال برای جلب مشارکت طیف وسیعی از واحدهای صنفی در فروش فوق العاده نوروزی شرکت می کنند.

صفایی گفت: معتقدیم اجرای طرح نمایشگاهی در مقیاس ایران، دسترسی شهروندان به کالاهای ارزان، باکیفیت و اصل را بهبود می بخشد و نسبت به نمایشگاه های تحویل مستقیم که در 2 یا 3 حوزه خاص برگزار می شود، مزایای زیادی دارد. شهرها

مزایای استفاده از ظرفیت مجتمع های خرید بزرگ در مدیریت بازار شب عید

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص مزیت های استفاده از ظرفیت مجتمع های تجاری بزرگ در مدیریت بازار شب عید گفت: برخی از این مجتمع ها به دلیل سرمایه گذاری هنگفت و استفاده از امکانات مدرن برای جذب گردشگر طراحی شده اند. تجهیزات، علاوه بر توزیع و فروش کالا، ایام نوروز روزهایی است که عزیزان هم برای خرید و هم برای استفاده از خدمات به این مراکز مراجعه می کنند. ما در اتاق اصناف ایران با توجه به لزوم اتخاذ سیاست های حمایتی در جهت رونق بیشتر تشکل های صنفی تلاش خواهیم کرد تا رونق این مجتمع های بزرگ تجاری را بازگردانیم. زیرا از یک سو همکاران ما از اقشار مختلف در این مراکز فعالیت می کنند و از سوی دیگر امنیت، بستر مادی و زیرساخت های مناسب در این مراکز فراهم است.

صفایی تاکید کرد: باید به مراکز خرید و مراکز بزرگ به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و به جای اینکه اتحادیه های مستقر در این مراکز خرید را به بهانه عرضه کالای ارزان به خیابان ها، پارک ها و محوطه نمایشگاه ها بیاوریم، نمایشگاه را به پاساژها منتقل کنیم. و به جای برگزاری نمایشگاه در چند نقطه محدود در سطح شهر، عملاً ده ها نمایشگاه بزرگ را در استان های مختلف کشور در محیطی استاندارد و در شأن مردم و فعالان صنفی ببینیم.

وی یادآور شد: اتاق اصناف ایران ناظر باید از این ظرفیت و فرصت بزرگی که در کشور ایجاد شده و مغفول مانده است استفاده کند. اکثر مدیران و صاحبان این مراکز خرید بزرگ افراد برجسته و خردمندی هستند که سرمایه خود را به آهن و آجر و سازه تبدیل کرده اند تا بتوانند به اقتصاد کشور خود کمک کنند. وظیفه خود می دانیم در این مسیر به آنها کمک کرده و آنها را در این طرح بزرگ قرار دهیم. البته این طرح در اتحادیه های کوچک نیز انجام خواهد شد. به این ترتیب همه از این جشنواره که جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می شود، بهره مند می شوند.



آیا این خبر مفید بود؟