بزرگترین اسکله صیادی جنوب شرق کشور از خدمات اپراتورهای ارتباطی محروم است


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896800

اسکله ماهیگیری کلات; بزرگترین اسکله صیادی جنوب شرق کشور از خدمات اپراتورهای ارتباطی محروم است و دکل تلفن همراه در اسکله کلات زرآباد وجود ندارد و صیادان با مشکل کمبود آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت یا موبایل مواجه هستند. خدمات اینترنتی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اسکله صیادی کلات واقع در شهرستان زرآباد بزرگترین اسکله صیادی جنوب شرق کشور محسوب می شود و از بدو تاسیس تاکنون برای بسیاری از مردم محلی شغل ایجاد کرده است. 1382 و در سال 1389 با سرمایه گذاری 470 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.


بندر صیادی کلات دارای حدود 100 لنج و حدود 150 قایق فعال است که روزانه برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بندر شغل ایجاد کرده و تمامی زیرساخت ها برای راه اندازی گمرک زرآباد برای صادرات و واردات کالا که یکی از طولانی مدت است. آرزوهای همیشگی ساحل نشینان زرآباد آماده شده است.


یکی از صیادان کلات گفت: از جاده زرآباد تا اسکله ساحلی حدود هشت کیلومتر فاصله است و بیشتر مسیرهای سفر از شهرهای چابهار و کنارک و همچنین روستاهای اطراف از این مسیر عبور می کند و هر زمان که بارندگی می بارد شاهد اختلال در تردد هستیم. که باید به آن توجه شود.


وی افزود: دکل تلفن همراه در اسکله کلات زرآباد وجود ندارد و صیادان با مشکل کمبود آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت یا خدمات اینترنت همراه مواجه هستند. این اسکله مجهز است. از آنتن دهی و اینترنت بی بهره است که به گفته متولیان با نصب دکل روستای شریف آباد مشکل آنتن دهی و اینترنت حل می شود.


مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در تمامی اپراتورها (همراه اول – ایرانسل و رایتل) و در نتیجه ضعف و عدم وجود اینترنت در برخی مناطق شهری و روستایی، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اپراتور طرح خدمات رسانی USO به جنوب سیستان و نقشه برداری بلوچستان.


به گفته مساعد مشاور وزیر و با توجه به نیاز صیادان کلات به اینترنت و نیاز به آنتن دهی اهالی روستای شریف آباد، مقرر شد حداکثر پس از یک ماه مشکلات فوق حل شود.



مشکل آنتن دهی اسکله صیادی کلات زرآباد تا یک ماه آینده برطرف می شود


معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در شورای اسلامی گفت: با توجه به قول مدیرکل ارتباطات استان مشکل آنتن دهی اسکله صیادی زرآباد حل می شود. ماه آینده


معین الدین سعیدی در بازدید از اسکله صیادی کلات به همراه مشاور وزیر و مدیر طرح توسعه ارتباطات روستایی گفت: این اسکله مجهز به نعمت آنتن و اینترنت نیست که به گفته مدیرکل ارتباطات استان مشکل راه اندازی دکل در روستای شریف آباد. آنتن و اینترنت درست می شود.


وی افزود: ارتقای اینترنت روستاهای 2G به 3G و فورجی در دستور کار قرار دارد و به زودی خبرهای خوشی به ولی نعمتان خواهیم داد.


فرماندار زرآباد نیز در این بازدید گفت: تمامی زیرساخت های مخابراتی روستای صحیحی جد برای اینترنت 4G آماده است که باید در اسرع وقت انجام شود.


کروش محمدی افزود: بسیاری از روستاهای شهرستان زرآباد با مشکل آنتن دهی و اینترنت مواجه هستند و امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای این خطه از ایران اسلامی باشد.


روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح سرویس USO حضور یافت و از زمین برای ارتقای پوشش اینترنتی روستاهای حوزه بازدید کرد.


وی گفت: دکل جدید ایرانسل برای اتصال تلفن همراه و اینترنت روستاهای چارک، گزیزهی و بلها در سه راهی کوتیرو نصب می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید