بزرگترین عامل استقلال در انزلی چیست؟

بزرگترین عامل استقلال در انزلی چیست؟

پیروز قربانی بازیکن و کاپیتان سابق استقلال درباره شرایط استقلال در بازی با سپاهان، بازی بعدی این تیم مقابل ملوان و شرایط کلی لیگ برتر و همچنین حضور بانوان در ورزشگاه ها توضیحاتی ارائه کرد.

اولین بازی استقلال مقابل سپاهان را چطور دیدی؟

طبیعتا اولین بازی استقلال ایده آل نبود و باید منتظر باشیم تا ببینیم استقلال در بازی های بعدی چگونه خواهد بود.

اینکه یک مربی در نیمه دوم همزمان چندین تعویض انجام دهد به چه معناست؟

اینها جزو افکار یک مربی است و باید از او بپرسید. حتما تصمیم سرمربی این بوده که چند تعویض همزمان انجام دهد. ما مستقل از کادر فنی و شرایط تیم استقلال هستیم و نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم. با قضاوت بر اساس این اصطلاحات، ممکن است درست نباشد. باید به نظرات کادر فنی استقلال احترام گذاشت.

بازگشت مهدی کایدی و سیاوش یزدانی و همچنین اضافه شدن چند بازیکن مثل محبی به ترکیب استقلال چطور؟

استقلال به بازیکنان قبلی خود بازیکنان خوب و موثری اضافه کرد اما امیدوارم تعادل تیمی آنها به هم نخورد.

تو چی میگفتی

شما نگاه کنید استقلال در خط جلو و عقب خوب تمرین کرد. بعضی از این بازیکنان با اینکه آدم های خیلی بزرگی هستند اما با هم دوست هستند! اگر بخواهیم همه با هم بازی کنیم، تعادل تیم به هم می خورد. اگر بخواهیم با دو نفر از آنها بازی کنیم، سه نفر از آنها بیرون می مانند. امیدوارم این مشکل باعث ناراحتی استقلال نشود. البته باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

بازی ملوان را چگونه پیش بینی می کنید؟

اگر تماشاگران به ورزشگاه بیایند طبیعتا کار را برای هر تیمی در زمین مسطح انزلی سخت می کند. با حضور تماشاگران کیفیت بازی بالا می رود و این از نظر انگیزه برای تیم ملوان بسیار مهم است.

آیا چیز خاصی در مورد این بازی دارید؟

زمین خوب در ورزشگاه انزلی مهم است که می تواند شرایط را برای استقلال ایده آل کند. همچنین ملوان یک تیم کم تجربه در لیگ برتر است. شاید استقلال بتواند از این شرایط بهتر و به نفع خود استفاده کند. ملوان در لیگ یک خیلی خوب بود اما حالا که تازه به لیگ برتر آمده تا با شرایط آشنا شود، استقلال می تواند از این فرصت نهایت استفاده را بکند.

هفته اول لیگ برتر به دلیل غیبت بانوان بدون تماشاگر برگزار شد. به نظر شما فوتبال ما را می توان در استادیوم ها با تماشاگر بازی کرد؟

ما باید یک جایی به این مشکلات پایان دهیم. نرفتن زنان به استادیوم چه معنایی دارد؟ در تمام دنیا این اتفاق می افتد. همچنین وقتی خانم ها به استادیوم می آیند اتفاقات خوبی از نظر نظافت ورزشگاه می افتد. تبدیل به یک محیط خانوادگی می شود. هر فرد وقتی بچه کوچکی دارد وقتی دو خانواده کنارش می‌نشینند کنترل می‌شود. در عین حال، وضعیت به تدریج در حال تغییر است. شاید در ابتدا همه چیز به سرعت اتفاق نیفتد، اما سیستم به گونه‌ای پیش می‌رود که به طور خودکار افراد غیرعادی را از داخل استادیوم حذف کند.

آیا این بدان معناست که استادیوم ها به محیط های سالم تبدیل می شوند؟

این موضوع در همه جای دنیا تجربه شده است اما متأسفانه یک ذهنیت در این سال ها مانع این کار شده است. متأسفانه، نمی دانم چرا تا زمانی که مجبور به انجام آن نشویم، کار درست را انجام نمی دهیم. مشکلی که در تمام دنیا به درستی شناخته شده و به درستی مورد استفاده قرار گرفته است باید در ایران هم حل شود.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

ما مدام تکرار می کنیم که زنان نیمی از جامعه هستند، اما متأسفانه وقتی صحبت از زنان می شود، شکست می خوریم! زنان نیز حق دارند از تماشای فوتبال لذت ببرند. زنان زیادی هستند که فوتبال را بیشتر از مردان می فهمند. آنها همچنین می توانند تیم مورد علاقه خود را از نزدیک در ورزشگاه ببینند. تاکنون هیچ اتفاقی با حضور زنان در بسیاری از استادیوم های دنیا رخ نداده است و طبیعتا از اینجا به بعد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. امیدوارم روزی برسد که این تصمیم با عقل و منطق گرفته شود.

هفته اول لیگ برتر را چگونه ارزیابی کردید؟

متاسفانه هفته اول فوتبال ایران بسیار بی کیفیت بود.

یعنی بر اساس نقل و انتقالاتی که در تابستان شاهد بودیم، آیا کمتر از حد انتظار بوده است؟

وقتی فوتبال کشورهای دیگر را می بینیم، می بینیم که با قدرت وارد لیگ می شوند، اما متاسفانه می گویند تیم های هفته اول هنوز در مسابقات ایران با هم هماهنگ نیستند! به خدا قسم میخورم! این سخنان مربوط به 50 سال پیش است. هرکس امروز فوتبال مدرن را بشناسد می داند که این کلمه خریدار ندارد! یا می گویند هفته های اول چنین و چنان است و باخمن است! این مسخره است و درست نیست. شما هر شب فوتبال اروپا را تماشا می کنید. یک تیم هفته اول می آید و همه را جارو می کند و می رود. باید برویم و ببینیم در پیش فصل چه اتفاقی می افتد. مربی ای داشتیم که افتخار می کرد تیمش در فصل تمرین 2000 ساعت تمرین کرد. این دسته از مربیان بیشتر به دنبال کمیت هستند تا کیفیت! در حالی که امروز به جای یک تمرین دو ساعته، می توانید در 40 دقیقه به بهترین عملکرد خود در بدنسازی برسید. متأسفانه بسیاری از ما همچنان به دنبال آن مبلغ هستیم.

در مورد شرایط تیم ها در هفته اول کمی بیشتر توضیح می دهید؟

در هفته اول مسابقات سه بازی دیدم. بازی تیم هایی که مدعی قهرمانی بودند اما متاسفانه هیچ کدام نتوانستند موقعیت گلزنی ایجاد کنند و فاجعه است. به تیمی که مدعی قهرمانی بود و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوب و توپی زیادی جذب کرد نگاه کردم و دیدم که نمی توانند یک کار ساده تاکتیکی انجام دهند، نمی توانند موقعیت گلزنی ایجاد کنند! اصلاً ربطی به لیگ یک یا انتهای لیگ ندارد.

به هر حال، شما یک پیش فصل داشته اید و حداقل شش هفته تمرین کرده اید. پس در آن زمان چه کار می کرد؟ یعنی حتی کمی تمرین تاکتیکی هم انجام نداده اید؟ برای همین لیگ ایران اینقدر ضعیف و کم گل است. البته استثناهایی هم وجود دارد، مثلا تیم نفت مسجد سلیمان مقابل مس کرمان با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد، اما بقیه مسابقات کم امتیاز است. وقتی نمی توانید موقعیت های گلزنی ایجاد کنید کمتر گل می زنید. ایجاد موقعیت های گلزنی دشوار است و کار می خواهد. اینکه فقط یازده بازیکن را در زمین بگذاریم و بگوییم بدو بدو، مربیگری نیست! متاسفانه در هفته اول چیزی از تیم های مدعی قهرمانی ندیدم. البته شاید در هفته های آینده شرایط تغییر کند.

به نظر شما کدام تیم بهتر از سایر رقبا عمل کرد؟

به نظر من سپاهان با سرمربی جدید خود نشان داده که در سطح بالاتری نسبت به سایر تیم ها کار می کند.

به نظر شما موریس کار خوبی انجام داده است؟

آره! مشخص بود برتری سپاهان مقابل استقلال به دلیل هوشمندی مربی او بوده است. روشی که او خودش را تحمل می کرد بیرون آمدن روی خط بود و تغییرات فنی که در تیم ایجاد کرد نشان داد که حرفی برای گفتن دارد. سرمربی سپاهان ثابت کرد که مهارت مربیگری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید