بسیاری از بیماری های عفونی در ایران ریشه کن شده اند


ساعت: 06:45
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841630

وزیر بهداشت در دیدار با همتای پاکستانی خود مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت را بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در حاشیه مجمع جهانی بهداشت در دیدار عبدالقادر پاتل با وزیر بهداشت پاکستان با اشاره به اقدامات ایران برای کنترل تاج، گفت: اخیرا در ایران موفق به تقویت بیمه سلامت همگانی شده ایم. با همکاری مجلس و دولت «بنابراین 5 میلیون و 400 هزار نفر از اقشار کم درآمد تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی یکی از موفقیت های نظام سلامت ایران را کنترل بیماری های واگیر با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت عنوان کرد و افزود: بسیاری از بیماری های واگیر در ایران کنترل، ریشه کن و رفع شده است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به همجواری ایران و پاکستان، روابط دو کشور از دیرباز سطح بالایی داشته و همکاری های مشترکی برای کنترل بیماری ها در دو کشور صورت گرفته است، اما تقویت همکاری ها، بیماری های عفونی و واگیر در هر دو کشور ضروری است. هر دو کشور.» ریشه کن شود.

وی گفت: تضمین سلامت عمومی برای ما یک اولویت است. در کنار همکاری های بهداشتی در کنترل بیماری ها، همکاری بیشتر در حوزه آموزش پزشکی، روابط بین دانشگاه های دو کشور و تحقیقات مشترک در حوزه بهداشت و درمان ممکن است در دستور کار قرار گیرد.

وزیر بهداشت پاکستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان، نظام سلامت قوی جمهوری اسلامی ایران و گام های بلند کشورمان در پوشش بیمه سلامت همگانی را ستود و خواستار ایجاد یک اتحادیه مشترک شد. کارگروه همکاری دو کشور در حوزه بهداشت و درمان.

مجمع جهانی بهداشت (WHA) سالانه با حضور وزرای بهداشت جهان در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، سوئیس تشکیل جلسه می دهد. این نشست فرصت خوبی برای تبادل نظر برای موفقیت در مراقبت های بهداشتی است. این مجمع همچنین به مسائل بهداشتی اولویت دار در جهان، از جمله مراقبت های بهداشتی اولیه، واکسیناسیون، نقش دارو و محیط زیست در سلامت پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید