سیستان و بلوچستان؛ استانی موفق در مبارزه با بیماری عفونی چشمی تراخم


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903701

دستاوردهای انقلاب اسلامی در سلامت و تندرستی؛

علیرضا مالکی رئیس بیمارستان الزهرا (س) زاهدان گفت: یکی از شایع ترین بیماری های چشمی در سال های قبل از انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان بیماری تراخم بود که منجر به نابینایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مالکی به مناسبت روز عصای سفید در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: در سال های پس از انقلاب اسلامی خوشبختانه با توسعه زیرساخت ها و امکانات برای تشخیص و درمان تخصصی و فوق تخصصی چشم، علل بسیاری از نابینایی در استان دیگر باعث ضعف بینایی و نابینایی نمی شود و به موقع درمان می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان تراخم دیگر عامل نابینایی محسوب نمی شود و بیماران با مراجعه زودهنگام درمان می شوند.

رئیس بیمارستان الزهرا (س) زاهدان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه آب مروارید یکی از بیماری های چشمی است که درصد زیادی از مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا هستند، گفت: اگر این بیماری را در زمان اگر برنگردید و اقدامی نکنید، احتمال کم بینایی و نابینایی وجود دارد.

این متخصص شبکیه چشم ادامه داد: ساییدگی مرکز بینایی یکی دیگر از علل نابینایی است که یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از آن استفاده از عینک آفتابی استاندارد است.

وی تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان که میزان اشعه ماوراء بنفش بالاست استفاده از عینک آفتابی استاندارد یا عینک فتوکرومیک بسیار مهم و ضروری است.

ملکی همچنین گفت: آب سیاه یکی از بیماری هایی است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند بینایی انسان را برای همیشه از بین ببرد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر ناگهانی در دید مانند کاهش دید یک طرفه، خونریزی شدید از چشم، دیدن جرقه یا نور در چشم هنگام خواب، قبل از به خواب رفتن. کاملاً آن را جدی بگیرید و بلافاصله به نزدیکترین مرکز چشم مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید