بسیج یک رویداد تولید محتوای دیجیتال یک ظرفیت مهم برای شناسایی افراد توانمند است


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911014

برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و شناسایی افراد مستعد و علاقه مند در عرصه تولید محتوا می تواند اقدامی برای گام های بعدی باشد و جامعه را نسبت به عرصه رسانه، سواد رسانه ای و آنچه امروز نیاز است بیشتر آشنا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، مظهر بابایی استاد دانشگاه در خصوص برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی که به صورت همزمان در استان فارس و کشور برگزار می شود، گفت: رسانه ها شامل روزنامه، رادیو، تلویزیون است. ، فضای مجازی، سینما و … وسیله ارتباط جمعی است که باعث انتقال اطلاعات، اطلاعات جدید، تبادل افکار و نظرات عمومی می شود.

وی بیان کرد: رسانه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگ و تمدن بشری داشته اند و همانطور که می دانید دانشمندان بزرگ عصر حاضر آن را عصر ارتباطات می دانند.

این مدرس دانشگاه، رسانه را یکی از ابزارهای مهم دانش برشمرد و گفت: رسانه ها به عنوان وسیله ای برای انتقال پیام بسیار موثر هستند و در دنیای امروز زندگی بدون رسانه به هیچ وجه غیر قابل تصور است و نمی توان نقش رسانه ها را نادیده گرفت. .

وی درباره فرهنگ سازی از طریق رسانه ها گفت: رسانه تحولات مهمی در سیاست، آموزش، بازاریابی، اخبار، فرهنگ عامه، زندگی اجتماعی و خانوادگی ایجاد می کند و جزء غیرقابل انکار فعالیت های روزمره مردم است.

بابایی تصریح می کند: رسانه به عنوان منبع اخبار و اطلاعات و آموزه های مهم و آگاهی های اجتماعی دقیق و برخی سرگرمی های لذت بخش پذیرفته شده است و از آنجایی که رسانه ها نقش بسزایی در شکل گیری ادراکات و افکار مردم و افراد جامعه دارند، باید مورد توجه قرار گیرد و در فرآیند توسعه و اتخاذ سیاست گذاری شود. تصمیم گیری های مناسب برای توسعه کشور بسیار مهم است.

این مسئول گفت: رسانه ها کارگزاران و سازمان هایی هستند که انتقال افکار، اطلاعات و تصاویر دنیای ما را انجام می دهند و اساس زندگی اجتماعی را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه رسانه برای انتقال پیام در قالب های مختلف صوتی، بصری، گرافیکی انیمیشن و … نیاز به محتوا دارد، گفت: تولید محتوای رسانه ای نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است و این چیزی است که ساختارهای مختلف رسانه ای دارند. ، آن را منتقل می کند.

بابایی ادامه داد: تولید محتوای رسانه ای نشات گرفته از دانش و سواد رسانه ای است و این مقوله مستلزم تسلط بر همه جزئیات برای هرکسی است که می خواهد قدمی موثر در دنیای رسانه بگذارد و اعلام کند که تولید محتوای منظم و هدفمند دارد.

وی تاکید کرد: تولید محتوای رسانه ای کریدور بزرگی با ظرفیت بی نهایت است که ذهن و شعور مصرف کنندگان را با جهت گیری روشن جهت می دهد و افرادی که امروز در این حوزه فعالیت می کنند بدانند برای چه هدفی و چه نتیجه ای تولید می کنند. انجام آن بسیار مهم است

این کارمند تصریح کرد: صرف تولید محتوا به معنای ارائه کار تصویری صرف نیست و هر محتوا دارای هدف، رویکرد و برنامه ای است و افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند باید در این امر بسیار مجرب باشند.

بابایی در خصوص اهمیت سواد رسانه ای گفت: آنچه در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است افزایش سواد رسانه ای در بین مردم، کارکنان و به ویژه جوانان است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: جامعه ما باید آگاه باشد و بداند که شبکه مجازی که امروز با میلیون ها کاربر کار می کند، فردا می تواند جایگزین شبکه های دیگری شود که جذابیت بیشتری دارند و بهتر کار می کنند.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ شهروندان تحت تاثیر شبکه های مجازی به یکباره در حال تغییر است و مردم باید نسبت به این گونه مشکلات آگاهی داشته باشند تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

بابایی تصریح کرد: مردم باید نسبت به هر مشکلی که به وجود می آید هوشیار باشند زیرا علت بسیاری از مشکلات فضای مجازی ناشی از ناآگاهی است.

وی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج را ظرفیتی مهم برای شناسایی افراد توانمند برشمرد و گفت: امروزه برگزاری چنین رویدادهایی و شناسایی افراد مستعد و علاقه مند در عرصه تولید محتوا می تواند گامی در جهت گام های بعدی و آگاه سازی جامعه باشد. حوزه رسانه، سواد رسانه ای و چیزهایی که امروزه به آن نیاز احساس می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر قرار است در بحث تبیین جهاد که در فرمان مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم آمده است، فعالیتی صورت گیرد، باید در حوزه رسانه ارتقا یابد و آگاهی و ظرفیت لازم برای آشنایی داشته باشد. لایه های مختلف جامعه با رسانه ها

بابایی تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی مانند رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و ایجاد مراکز آموزشی در این حوزه و تشکیل تیم های دانش بنیان می تواند در زمینه تولید محتوا بسیار موثر باشد.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت پارک ملی فناوری و صنایع نرم از نکات جالب این رویداد است و استقرار تیم های برتر در این پارک می تواند مسیر خوبی برای توسعه فعالیت ها در حوزه محتوا ایجاد کند. تولید و این در حالی است که چنین مراکزی وجود دارد. برای انجام خدمات خود به حمایت ویژه نیاز دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم رویدادهای تولید محتوا، گفت: همه افرادی که در این رویداد شرکت می کنند و همه افرادی که می توانند به این توانایی ها کمک کنند باید امروز وارد شوند و اتفاقات خوبی در سطح جامعه ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید