بصیرت مردم، نیرنگ های شیطانی دشمنان را خنثی می کند

ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794608

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه حضور میلیونی مردم زیرک و آگاه در لحظه حساس 18 دی بر دهان معاندین و استکبار جهانی ضربه زد، گفت: بصیرت مردم، نیرنگ های شیطانی دشمن را خنثی می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و نقل قول ها دوستت دارم ، حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (3 آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در بطن اعظم گفت: مصلی امام خمینی(ره) این شهر: ماه پر حادثه و خاطره انگیزی برای مردم عزیز ایران اسلامی است و مهم ترین واقعه این ماه 9 دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در 18 دی ماه مردم ولایتمدار ایران اسلامی با لشکرکشی تاریخی خود مشت بر دهان یاغیان و عوامل بیگانه زدند که این روز را گرامی می داریم. آمدند و انزجار خود را از معاندین و حمایت از ولایت فقیه در 17 دی 1367 اعلام کردند و این نشان دهنده بصیرت و ولایتمداری شهدای این استان است.

وی با بیان اینکه بصیرت نسبت به وضعیت جامعه شورش نیاز است، افزود: این شورش در شرایط ابهام و فضایی آلوده به وجود آمد که تشخیص حق از باطل را برای توده ها دشوار می کرد. در اوایل اسلام در یک طرف امام علی بن ابیطالب (ع) و در طرف دیگر همسر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان ام المومنین و برخی از اصحاب با یک وقایع نگاری درخشان آنها وقتی از طرف دیگر نگاه می کنند، می بینند که حق با آنهاست، چون مردم را می بینند حق با آنهاست، اما در این شرایط باید قانون شناخته شود تا طرفداران حق شناخته شوند.

امام جمعه عیلام افزود: زمانی که معیار شناخت یک فرد مشخص شود، تاریخ افراد و گفتار آنها برای مردم فریبنده می شود و انسان ها مشکوک می شوند. حمایت امام راحل در این شرایط مدعی تقلب در انتخابات است و مردم سخنان ایشان را باور می کنند، در این شرایط تشخیص حق از باطل آسان نیست.

وی گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی، بحران‌های زیادی از جمله کودتای نظامی، تحرکات تجزیه طلبانه، ترورها و نفوذ ضدانقلاب در صفوف مسئولان نظام و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته‌ایم و هر یک را ویران کرده‌ایم. هر ارتشی.”، اما قیام 1988 بسیار ویرانگرتر از هر یک از این بحران ها بود.

امام جمعه ایلام افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو طرف را به آرامش دعوت کرده اند و با آنها صحبت می کنند که برای این گونه موارد قانون وجود دارد و قانون فصل کلمه است و همه باید تابع قانون باشند، متواضع چون خشم و عصبانیت رهبران شورشیان باید فروکش کند، با نمایندگان آنها دیدار کرد، یک رهبر به این عظمت نه تنها با شورشیان بلکه برای نمایندگان آنها وقت گذراند و ساعت ها به سخنان او گوش داد و این یکی از عظمت رهبر معظم انقلاب اسلامی.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: رهبر معظم انقلاب دستور داده اند که اگر سران معاند از نتایج انتخابات شکایت کردند به مراجع متوسل شوند و در صورت اختلاف زیاد در جاهای مختلف دستور بازشماری شمارش را بدهند، تصمیم جدی بگیرید. و پس از بازشماری، هیئت امنا اعلام کرد که این اتفاق نیفتاده و اختلاف معنی داری در سرشماری وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی از جمله تاخیر در ازدواج، افزایش سن ازدواج و طلاق گفت: متاسفانه عده ای جشن طلاق می گیرند. طلاق جشن نابودی خانواده است، منکر بدی است و نباید در روستا اتفاق بیفتد.»

امام جمعه ایلام در پایان با اشاره به پنجمین خطر، سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی به فرمان امام راحیل، گفت: این دستور بسیار مهمی بود که نقش مهمی در جلوگیری از ربوده شدن هواپیماربایان داشت. نقش خوب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید