تدبیر رهبری و درایت مردم، سرکشی های دشمنان انقلاب را خنثی می کند/ در راه حفظ نظام با هیچکس دعوا نداریم.


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901405

آیت الله سیداحمد خاتمی با بیان اینکه معاندین برای ایجاد اغتشاش از روی استکبار پول می گیرند، گفت: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از مرجعیت، قیام های دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در یادواره 400 شهید روحانی دیار علویان که در سالن اجتماعات غدیر لشکر کربلا برگزار شد، با اشاره به سوابق دینی و حکومت داری مردم متدین استان مازندران، اظهار داشت: این میهن مهد علمای دینی در زمینه های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن کریم، فقه و… است.

عضو شورای فقیه و امام موقت تهران با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی از مفاخر دینی و علمی این خطه شمالی کشور بودند، گفت: مرحوم حاج شیخ محمد کوهستانی عالمی بی بدیل بود.

وی با بیان اینکه انتصاب در استان برای من مهم است، تصریح کرد: فرماندهی تقلید استان نماینده ولی فقیه و فرماندهی دینی امام جمعه شهرستان است و هر جا افرادی که در استان منصوب می شوند از من دعوت می کنند تا در جلسات شرکت کنم. ، حتما حضور خواهم داشت.

آیت الله خاتمی در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) به درس اخلاق ایشان اشاره کرد و گفت: امام یازدهم (علیه السلام) کینه توزی را دوست نداشت، خشم را نهی می کرد و صله رحم را مهم می دانست.

وی با بیان اینکه دلسوزی و همدلی نیز توصیه اکید امام حسن عسکری علیه السلام است، تصریح کرد: شاهد آغاز سال تحصیلی هستیم، نگذارید دانش آموزان نیازمند برای حضور در کلاس به دنبال لوازم التحریر باشند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مؤمن باید مجرد باشد، گفت: برای فهم دین باید تلاش کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در مسائلی که پیش می آید نباید بی تدبیری عمل کنید، ادامه داد: در اغتشاشات اخیر نیز شاهد یک حادثه بدون تحقیق بودیم که شعله شورش را شعله ور کرد.

این عضو حقوقی شورای نگهبان بر لزوم شناخت قرآن تاکید کرد و گفت: باید هر روز 50 آیه قرآن بخواند.

آیت الله خاتمی بر لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اراده ترک گناه داشته باشید.

وی با بیان اینکه فردی که خود را مقید به نماز شب نمی بیند خوش تیپ نیست، گفت: به مرحوم نائینی گفته اند که نماز شب شرط اجتهاد است.

آیت الله خاتمی به آغاز سال تحصیلی در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم آیت الله اعظمی صافی در تصمیمی که به اعضای شورای عالی داده شد، حوزه امانت را امر و امامت دانستند.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور خطاب به روحانیون گفت: پوشیدن لباس روحانیت که لباس پشتوانه دین است، جهاد است.

عضو حقوقی شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: حوزه علمیه زیرساخت فرهنگ دینی را فراهم می کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دین است و وظیفه ایجاد زیرساخت فرهنگ دینی است. مسئولیت حوزه علمیه

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شش رکن مهم در حوزه وجود دارد و ستون فقرات حوزه را تشکیل می دهند، افزود: انگیزه و نیت برای نتیجه فعالیت های حوزه مهم است.

وی با بیان اینکه ورود به حوزه نباید خیلی سخت باشد گفت: طلبه وقتی وارد حوزه می شود باید تربیت دینی داشته باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه عنصر اخلاق در مدیریت حوزه های علمیه مهم است، افزود: درس اخلاق در حوزه باید هدفمند باشد یعنی به مشکل حوزه ها رسیدگی شود و مشکل طلاب و حوزه ها حل شود. محور درس اخلاق .

امام جمعه تهران با بیان اینکه مدرس حوزه علمیه باید طلبه باشد تا تاثیر کلام ایشان را در بین حوزویان ببینیم، گفت: طلاب را به یادگیری تشویق کرد.

آیت الله خاتمی به اهمیت بحث در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: مناظره باید به طلاب آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه مدیر حوزه علمیه باید با انگیزه و ثابت قدم باشد، گفت: دین ما از سیاست ما جدا نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید سیاست بازی کرد، افزود: عبرت و سیاست نباید ادغام شود و درس را فدای سیاست کرد.

وی با بیان اینکه طلبه ای که سیاست را نفهمد نمی تواند سخنگوی این نسل باشد، ادامه داد: سیاست حزبی بودن نیست، روحانیت خارج از حزب است و فقط جایگاه خود را انتخاب می کند. مرکز سیاست منوی رهبری است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه معاندین برای ایجاد اغتشاش از استکبار پول می گیرند، گفت: درایت رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه، قیام دشمنان انقلاب را خنثی کرد.

امام جمعه موقت تهران، فتنه گران را دو گروه از جوانان فریب خورده فضای مجازی بیگانه و سران فتنه که از بیگانه خط می گیرند، عنوان کرد و گفت: در راه با هیچ کس دعوا نداریم. از نظام اسلامی حمایت کنیم و تا آخرین نفس پشت نظام خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید