بقای اسلام در گرو میراث عاشورا حسینی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام میرمهدی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم ماه بسیار مهم و با فضیلتی است و توجه جامعه بشری به عظمت این ماه ضروری است.

وی گفت: موضوع اصلی نهضت ائمه عطار (علیهم السلام) امر به معروف و نهی از منکر است. در این میان قیام حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) مصداق بارز آن است که در راه دفاع از دین خدا جان خود را فدا کرد تا ریشه دین در خون او آغشته شود و در تاریخ ماندگار شود.

میرمهدی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: هر چه داریم از محرم و صفر است. چیزی از اسلام باقی نمی ماند، پس بقا و حفظ اسلام با نهضت عاشورا پیوند خورده است.

این کارشناس مذهبی گفت: ایام محرم فرصت بسیار مهمی برای ابراز احساسات نسبت به اهل بیت(ع) است.

میرمهدی تصریح کرد: به همین دلیل است که می بینیم افرادی که اهل جماعت هستند و عزادار هستند کمتر دچار اختلالات روحی و روانی می شوند. آنها به دلیل توجه به اهل بیت و ابراز احساسات مردمی شاد و سرحال هستند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که در برابر قیامی که امام حسین (ع) انجام دادند سکوت نکنیم، بنابراین هر فعالیتی که در این راستا انجام شود خیر دنیا و آخرت است و سعادت انسان را تضمین می کند. جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید