بلوط هایی که قربانی گرمایش خانه می شوند! + عکس


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908059

هنوز خانه هایی در استان کهگیلویه و بویار احمد وجود دارد که باید با تیغ تیز تبر گلوی بلوط های زاگرس گرم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جنگل های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر با چالش های زیادی مواجه بوده است که هجوم انواع بیماری ها و آفات مختلف از یک سو، قاچاق چوب و زغال از سوی دیگر و در نهایت. تیزی تبر برخی از روستاییان قدرتی برای آنها ندارند.

حدود 10 درصد از مردم روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد همچنان از هیزم برای تامین سوخت گرمایشی، پخت و پز و سرویس بهداشتی استفاده می کنند.

سرمای زمستان در برخی مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد خانواده ها را مجبور به استفاده از چوب به عنوان سوخت کرده است.


fa980375 85d9 4818 b1f7 2fdb01f3f13f خبر خاکستری

از طرفی شهرستان بویراحمد به دلیل وجود درختان و مراتع زیاد دارای جنگل های زیادی است و همین مشکل اهمیت حفظ جنگل را در این شهرستان دو چندان کرده است.

یکی از مسائل مهمی که می تواند قطع درختان را کاهش دهد گازرسانی است اما در سال های اخیر با افزایش مناطق روستایی متصل به شبکه گاز این چالش در حال از بین رفتن است و قطع درختان به دلیل کمبود گاز کاهش می یابد. .


e645a932 db3c 47b4 a04b 21cdd450eccd خبر خاکستری

شجاع الدین جهانبازی در این خصوص درباره گازرسانی مناطق مختلف شهرستان بویراحمد گفت: بیشتر نقاط گازرسانی در شهرستان بویراحمد تکمیل شده اما گازرسانی در منطقه لوداب، چین، لیراب انجام می شود.

رئیس اداره گاز بویراحمد با بیان اینکه گازرسانی در قطعه زیلای ادامه دارد گفت: در حال حاضر پیمانکار عملیات گازرسانی را آغاز کرده است.

وی به رتبه اعتباری گازرسانی به زیلایی پرداخت و گفت: رتبه اعتباری گازرسانی به زیلایی حدود 200 میلیارد تومان است.

این مسئول افزود: در چین لوداب دلی راج حدود 50 تا 60 میلیارد تومان رتبه اعتباری دارد.

این مسئول افزود: با تکمیل گازرسانی به این مناطق شاهد کاهش قطع درختان برای سوخت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید