بهبود موفقیت آمیز و قابل توجه سطح عملکرد و پارامترهای رفتاری موتور M15


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905861

بهبود موفقیت آمیز و قابل توجه سطح عملکرد و پارامترهای رفتاری موتور M15 توسط متخصصان مگاموتور انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایپانیوز، رئیس هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل ضمن اعلام این خبر گفت: در عین حال ضمن کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت و گشتاور موتور M15، بهبود رفتار موتور در زمینه خنک کاری، روانکاری و حل مشکلات فعلی کیفیت موتور M15 در دستور کار قرار گرفت و نتایج به دست آمده از آزمایشات متعدد انجام شده بر روی موتور جدید نشان از بهبود قابل توجهی در سطح عملکرد و پارامترهای رفتاری این موتور دارد.

احسان جابری افزود: توسعه و توسعه موتور M15GSI برای افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت محصولات X200 گروه سایپا به منظور تولید خودروهای جدید گروه سایپا با موفقیت به مرحله نمونه اولیه تولید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه موتور M15GSI برای خودروهای اطلس و سهند و همچنین خودروهای ساینا GX و Quick GX تولید می شود، افزود: موتور جدید مجهز به فناوری VVT (تیمینگ متغیر سوپاپ) بوده و قدرت و گشتاور را حدود 8 درصد افزایش می دهد و کاهش 5 درصدی افزایش مصرف سوخت و افزایش 9 درصدی گشتاور موتور در دور کمتر نسبت به موتور پایه باعث افزایش لذت رانندگی و بهبود شتاب نسبت به موتور M15 می شود.

معاون اجرایی مگاموتور در ادامه تصریح کرد: مگاموتور با تولید این موتور قادر خواهد بود در مجموعه پیشرانه گروه سایپا تنوع اساسی ایجاد کند و الزامات قانونی کشور در زمینه آلایندگی و مصرف سوخت را در آینده و در صورت ابلاغ به خودروسازان برآورده کند. .آهسته

رئیس هیئت مدیره مگاموتور با اشاره به آغاز پروژه توسعه موتور M15 پلاس در سال 96 گفت: همزمان با تحریم های ظالمانه و قطع همکاری شرکت های خارجی مرتبط در سال 1396، این پروژه از سال 1396 ادامه یافته است. سپس با تلاش کارشناسان مگاموتور و هم اکنون با پایان یافتن مرحله توسعه موتور و اجرای طرح ها و اسناد مربوطه، فاز توسعه قطعات جدید شامل سرسیلندر، منیفولد هوا، اگزوز فولادی، شفت سوپاپ، سیلندر بلوک، پوشش سوپاپ، محفظه یکپارچه، ترموستات، سپر حرارتی و سایر قطعات با موفقیت تکمیل شده است.

قائم مقام مدیرعامل افزود: در حال حاضر حدود 50 موتور M15GSI تولید شده است و تمامی تست های استقامت با استفاده از قطعات جدید تولید شده توسط زنجیره تامین داخلی با موفقیت انجام شده است و فاز توسعه هم اکنون در مرحله به حداکثر رساندن کیفیت این قطعات است. .

جابری در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود موتور M15GSI بر اساس نیاز مشتری و طرح تولید خودروساز از پایان سال جاری وارد خط تولید شرکت مگاموتور شود.

دیدگاهتان را بنویسید