به نیروی متخصص ایرانی نیازمندیم


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898384

رئیس جمهور تاتارستان گفت: می دانیم که نیروی کار در ایران بسیار پیشرفته است و روسیه و تاتارستان به شدت به نیروی کار متخصص و مجرب در زمینه های ساختمانی، کشاورزی، فنی و مهندسی نیاز دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم مینی خانوف امشب در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: هدف از این سفر توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی بین تاتارستان و ایران است و امیدواریم همکاری های خوبی در استان گلستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تقویت روابط ایران و تاتارستان به دلیل تقویت تعاملات روسیه و تاتارستان اهمیت ویژه ای قائل هستیم.

رئیس جمهور تاتارستان خاطرنشان کرد: ما اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و تجاری زیادی داریم و در سایه اراده سران دو کشور و جلساتی که در روزها و ماه های اخیر برگزار شد، امیدواریم شاهد افزایش تعاملات بین دو کشور باشیم. استان گلستان در ایران و تاتارستان در روسیه.

مینیخانوف بیان کرد: یکی از پیوندهای فرهنگی و مذهبی در تاتارستان این است که جشن 1100 سالگی ورود اسلام به تاتارستان در تاتارستان برگزار شد و 6600 نفر از کشورهای مختلف در این جشن حضور داشتند.

وی افزود: رئیس جمهور روسیه توجه ویژه ای به کشورهای جهان اسلام دارد و ما نیز در این زمینه اقدامات ویژه ای داریم.

رئیس جمهور تاتارستان خاطرنشان کرد: مسائل لجستیکی امروز بسیار مهم است و موضوع ایجاد کریدور بین المللی برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

مینی خانوف تاکید کرد: ما به دنبال مسیری امن و ارزان با دسترسی آسان هستیم و در حال بررسی مسیرهای مختلف در ایران هستیم تا بتوانیم مسیر مناسبی را برای توسعه تجارت بین روسیه، تاتارستان و ایران انتخاب کنیم.

وی افزود: می دانیم که نیروی کار در ایران بسیار پیشرفته است و روسیه و تاتارستان نیاز مبرمی به نیروی کار متخصص و مجرب در زمینه های ساختمانی، کشاورزی، فنی و مهندسی دارند.

رئیس جمهور تاتارستان خاطرنشان کرد: موافقم مبادلات تجاری ایران و تاتارستان 10 برابر شود و هر دو کشور به ظرفیت دیگری نیاز دارند.

مینی خانوف گفت: تاتارستان دروازه ورود به بازار روسیه است و از افزایش تعامل با استان گلستان استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: استان زیبای گلستان را بسیار دوست داریم و خوشحالیم که می توانیم اقدامات مشترکی با این استان داشته باشیم.

ایران امن ترین نقطه تجاری در منطقه است

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: شاید همه فکر می کنند اولین موضوع در بحث تحریم تامین کالاهای اساسی است اما باید اذعان کنیم که این یک موضوع ثانویه است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی تحریم مبادلات کالا و خدمات تولید شده با کشورهای دیگر است و فروش محصولات و خدمات مهمتر از تامین کالاهای اساسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: امروز مردم محترم روسیه و مردم روسیه و تاتارستان تحت فشار تحریم های ظالمانه قرار دارند و مهم ترین موضوعی که می توانیم در این زمینه به روسیه کمک کنیم ایجاد هموار و روان است. شرایط حمل و نقل مناسب برای تبادل کالا بین روسیه و ایران و روسیه با سایر کشورهای منطقه است.

دهنوی گفت: ما از وضعیت کنونی کریدور در منطقه آگاهی کامل داریم و حتی کالاهای مورد نیاز کشورهای منطقه نیز برای ما روشن و شفاف است و آمادگی داریم در صادرات کالا به یکدیگر کمک کنیم. با توسعه تعاملات تجاری با کشورهای منطقه».

وی افزود: در استان گلستان آمادگی داریم تا از روسیه و تاتارستان به هند و کشورهای منطقه سریع ترین ترانزیت کالا را تضمین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر امن ترین مسیر برای ارسال کالا در منطقه مسیر کازان، قزاقستان، گلستان، بندرعباس به هند و سایر کشورهای منطقه است که بیش از یک و ظرفیت ترانزیت نیم میلیون تن

دهنوی گفت: برای پرهیز از انزوا و خنثی کردن اهداف تحریمی دشمن باید به دنبال راه‌های سریع، ارزان و مطمئن برای افزایش صادرات و واردات باشیم.

وی افزود: آمادگی داریم تا اینجبرون را به عنوان مرکز صادراتی تاتارستان قرار دهیم و در حاشیه دریای خزر کمتر منطقه ای وجود دارد که ظرفیت حمل و نقل دریایی، جاده ای و ریلی را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه صحبت از آینده نیست، بلکه در حال حاضر سخت است، گفت: خط ریلی انجبرون به شبکه اصلی ریلی کشور متصل است و ما آماده ارائه این ظرفیت به بازرگانان روسیه و تاتارستان است.

دیدگاهتان را بنویسید