بودجه قابل توجهی برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918323

وزیر کشور گفت: در بودجه سال آینده مبلغ قابل توجهی برای محیط زیست در نظر گرفته شده است تا بتوانند آلودگی را کاهش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت اجرای قانون هوای پاک گفت: هوای پاک موضوعی بسیار مهم و پیچیده است، از این نظر که عوامل مختلفی بر آن تأثیر می‌گذارند که باید به همه آنها توجه کرد. سازمان محیط زیست ناظر واحدهای مسئول اجرای قانون هوای پاک است و برای کمک به عزیزان در حوزه محیط زیست جلساتی را برای بحث هوای پاک برگزار می کنیم و اخیرا نیز جلسه ای داشتیم.

وی افزود: در جلسه اخیر ما وظایفی که هر یک از یگان ها در این زمینه داشتند پیگیری شد تا بتوانیم به بهبود هوا کمک کنیم. البته مسائل زیادی در این زمینه وجود دارد که برای دستگاه های مختلف صدق می کند.

وزیر کشور با اعلام اعتبارات دستگاه های اجرایی قانون هوای پاک در بودجه 1402 خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده مبلغ قابل توجهی برای محیط زیست در نظر گرفته شده است تا بتوانند آلودگی و منابع ناشی از آن را کاهش دهند و صرف ارتقای پاکیزگی هوا شود. .

وحیدی ادامه داد: علاوه بر این باید سیاست های مختلف دیگری نیز برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شود، مانند نوع سوختی که نزدیکان ما در وزارت نفت به دنبال آن هستند تا سوخت مناسبی که هوا را کمتر آلوده کند، تهیه کنیم.

وزیر کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت مواردی که برخی از کارخانه ها و مراکز ما مجبور به استفاده از سوخت های دیگر مانند گازوئیل که بسیار آلاینده است به دلیل مصرف بالای گاز، جزو برنامه های کلی دولت است. برای کاهش آلودگی هوا

دیدگاهتان را بنویسید