بودجه مشکل اصلی کمبود تولیدات فاخر عاشورا است


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888546

سولماز آقایی گفت: متاسفانه تعداد فیلم های اختصاصی عاشورا در رسانه ملی بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سولماز آقایی منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: متاسفانه تعداد فیلم هایی با محوریت عاشورا در رسانه ملی بسیار کم است.

وی ادامه داد: مهم ترین دلیل این مشکل قسمت اقتصادی آن است چرا که تهیه کنندگان باید برای این نوع تولید هزینه های زیادی را صرف کنند، یعنی هزینه تولید این آثار دو برابر فیلم های معمولی است.

آقایی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان برای خلق آثار تاریخی تلاش نمی کنند افزود: چون هزینه های ایجاد این تولیدات زیاد است تولیدکنندگان ریسک نمی کنند.

این کارشناس با بیان اینکه صدا و سیما باید هزینه تولید محصولات سینمایی با محوریت عاشورا را پرداخت کند، تصریح کرد: امروز نیاز به ساخت این آثار به شدت احساس می شود و باید بودجه های دولتی به این تولیدات اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا برای سینماگران مانند اقیانوسی است، گفت: سوژه های زیادی برای ساخت این آثار وجود دارد و بسیاری از کارگردانان خوب حاضر به ساخت این آثار هستند، تنها مشکل مالی مانع از ساخت این فیلم ها می شود.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: زبان هنر در بیان ارزش های دینی بسیار مؤثر است، امیدوارم مسئولان این معنا را درک کنند و با تهیه بودجه شاهد آثار فاخری مانند «مختارنامه» باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید