بگذارید سرمایه گذار متناسب با سرمایه خود سود کسب کند


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843381

پس از فروریختن این کلانشهر، تصاویر و فیلم های متعددی منتشر شد که هشدار کارشناسان، کارگران و بازدیدکنندگان از ساختمان را نشان می داد که نشان از ایمنی کافی ساختمان و مجموعه ای از اقدامات غیراستاندارد در ساخت این مرکز خرید و تفریحی داشت. نادیده گرفته شدند. بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طی روزهای اخیر رسانه های کشور اظهاراتی از غلامرضا شریعتی در افتتاحیه بخشی از ساختمان متروپل منتشر کردند که حاوی نکات مهمی است.

شریعتی در برخی اظهارات خود تلویحاً به «مخالفت» با ساخت کلان شهر اشاره کرده و گفته است: «اگر این بنا ساخته شود، کارگر و سنگتراش هم می شود. اگر تعطیل شود، همه بیکار و فقیرتر خواهند شد.»

پس از فروریختن این کلانشهر، تصاویر و فیلم های متعددی منتشر شد که هشدار کارشناسان، کارگران و بازدیدکنندگان از ساختمان را نشان می داد که نشان از ایمنی کافی ساختمان و مجموعه ای از اقدامات غیراستاندارد در ساخت این مرکز خرید و تفریحی داشت. نادیده گرفته شدند. یکی از این فیلم ها نشان می داد که ستون اصلی و حامل عقده ها کم تحرک و شکمی بوده است.

اما نکته حائز اهمیت در این زمینه نقش استاندار در کمک کورکورانه به سازنده و سرمایه گذار این بنا است. به گفته شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، تخلفات دسته جمعی در رابطه با ساخت و ساز این کلانشهر صورت می گیرد. شکیب در این خصوص گفت: ساختمان این ساختمان قبل از صدور پروانه ساخته شده و متاسفانه قوانین و مقررات سازنده در این ساختمان به هیچ وجه رعایت نمی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه سخنان خود از نفوذ گسترده ساختمان خبر داد و گفت: قدرت مالک در روند ساخت و ساز آنقدر زیاد بوده که هیچکس نمی تواند ساخت و ساز ساختمان را کنترل کند. وی می گوید: در ابتدا باید این ساختمان در تعداد طبقات کمتری ساخته می شد و جالب اینجاست که در ساخت این بنا از افراد واجد شرایط استفاده نشده است. سپس پس از شروع ساخت و ساز و بدون مجوز، 3 طبقه به این ساختمان اضافه می شود با این تفاوت که تعدادی از ستون های این ساختمان برداشته می شود و جالبتر اینکه سیستم سازه ای را تغییر می دهد.

نکته جالب اینکه شریعتی در افتتاحیه این کلانشهر گفته بود: «قیام و سنگ اندازی به سمت بخش خصوصی به نفع مردم این استان نیست، مگر اینکه منجر به فرار سرمایه و خروج بیشتر مردم شود. پول “اگر این ساختمان ساخته شود کارگران و سنگ فروشان کار می کنند. اگر تعطیل شود همه بیکار و فقیرتر می شوند. اگر تحریم شویم خود تحریمی ما را نمی کشد. گاهی اوقات تحریم های خودخواسته ما را بیشتر و بیشتر می کند. ما باید این روحیه و وسعت نظر را داشته باشیم تا کسانی که ریسک می کنند و سرمایه گذاری می کنند بتوانند متناسب با سرمایه خود سود ببرند. در این منطقه مسئولیت من است: اشتغال نیز مایه مباهات ماست، ما نباید این کار را انجام دهیم، زیرا دولتی که سرمایه را هدر می دهد باید بستر لازم را برای سرمایه داری فراهم کند.

در کمال تعجب افتتاح این ساختمان توسط غلامرضا الشریعه استاندار دولت قبل صورت گرفت که پس از استعفا از این سمت از سوی حسن روحانی در تاریخ 26 بهمن برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» منصوب شد. ، 2017!

در این خصوص تحقیقات قانونی آغاز و دادستانی و انقلاب خوزستان اعلام کرد: اقدامات اولیه با توجه به ضبط اموال عاملان و علل حادثه انجام شده و کار در حال رصد است. بر اساس تحقیقات اولیه تاکنون 13 نفر برای برخورد با عاملان حادثه در کلانشهر و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با این متخلفان دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید