بیانیه 3 کشور اروپایی در آژانس شرم آور است


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897652

مدیر موقت سفارت ایران در لندن بیانیه 3 کشور اروپایی در نشست هیات مدیره آژانس را غیرسازنده و شرم آور توصیف کرد و چنین اقداماتی را برای مسیر رسیدن به نقطه نهایی توافق در وین مخرب خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سیدمهدی حسینی متین» کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتر نوشت: تروریسم و ​​تحریم های آمریکا و اسرائیل علیه ایران ادامه دارد و با شکست اخیر در آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه بیانیه ای غیرسازنده و شرم آور علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند. اقدامات حقوقی جبرانی

وی افزود: این گونه اقدامات ریاکارانه با توافق حسن نیت توافق شده مغایرت دارد و چشم انداز رسیدن به نقطه پایانی مذاکرات (لغو تحریم ها در وین) را از بین می برد.

در نشست عصر دیروز (چهارشنبه) آژانس بین المللی انرژی اتمی متشکل از 56 کشور که 23 کشور از اعضای شورای حاکمیت این آژانس بودند، بیانیه ای علیه ایران صادر کردند و تهران را به عدم همکاری با سازمان ملل در زمینه پادمان های هسته ای متهم کردند. این بیانیه از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی پیشنهاد شده و ایران را به عدم همکاری در زمینه مسائل پادمانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی متهم می کند. این بیانیه توسط نماینده آلمان قرائت شد.

در همین زمینه، محسن نظیری، سفیر اصلی و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عملکرد نادرست آمریکا و 3 کشور اروپایی هشدار داد و گفت: جای تاسف است که اروپا اتحادیه عمدا مسیر اشتباهی را در پیش گرفت زیرا تصمیم گرفت توجه را از موضوع واقعی که خروج آمریکا از برجام است منحرف کند. (اینجا بخوانید)

دیدگاهتان را بنویسید