بی تفاوتی عجیب مسئولان به زندگی مردم در بحبوحه آلودگی هوا

218723 956 خبر خاکستری

روز جدید : اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز از عدم توجه و ارائه استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در رابطه با سلامت و زندگی انسان پس از ریزگردها در تهران انتقاد کردند.

احمد صادقی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی بحران ها قابل پیش بینی و برخی دیگر غیرقابل پیش بینی هستند، گفت: زلزله یکی از بحران های غیرقابل پیش بینی است اما مواردی مانند خشکسالی و تغییرات اقلیمی و … قابل پیش بینی و … چنین مشکلاتی یکی از بحران های بین المللی است که شهروندان جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران پاسخگوی چنین آلودگی هایی نیست، گفت: سوال من از شهرداری تهران و اداره کل محیط زیست این است که چقدر با سازمان محیط زیست و دولت و مسئولان ذیربط به عنوان شاکی در بحث آلودگی هوا (گرد و غبار) مکاتبه دارند و اگر بنابراین جواب چیست؟

ناصر امانی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز گفت: با توجه به اهمیت بحث آلودگی هوا در چند روز گذشته و جنجال های چند روز اخیر علیه شهرداری تهران، انتظار داریم شهردار یا معاون شهردار تهران در جلسه امروز شرکت کنند. وی گفت: این موضوع احترام به افکار عمومی است و شهردار تهران و معاونش می توانند با حضور خود بر اهمیت سلامت شهروندان تاکید کنند.

وی گفت: همچنین می دانیم که آلودگی 48 ساعت گذشته تهران ربطی به شهرداری تهران ندارد و میهمان ناخوانده ای است که از کشورهای همسایه وارد تهران شده است. اگر شهردار در این جلسه توضیحاتی می داد بهتر بود.

امانی گفت: بر اساس قوانین و مقررات اگر شاخص بالای 200 باشد مدارس و ادارات تعطیل شوند. او این مشکل را نداشت.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در چند روز اخیر به دلیل عدم توجه به سلامتی مردم اظهارنظرهای تند و حتی الفاظ تند و ناپسند کرده اند. وی گفت: مردم سردرگم و درست هستند و من از آنها عذرخواهی می کنم.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیته ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز روز گذشته با انتقاد از عملکرد استاندار تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوا و عدم تعطیلی تهران، گفت: با کشورهای همسایه مواجه هستیم و قوانین و مقرراتی در این زمینه وجود دارد. و مدیران باید در این چارچوب تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات در بحث آلودگی هوا کاملاً مشخص است، گفت: اگر میزان ذرات گرد و غبار زیر 10 میکرون از دامنه 151 تا 200 در وضعیت قرمز باشد و در چنین شرایطی فعالیت های عمرانی تعطیل شود، مدارس و مدارس باید تعطیل شوند. وضعیت سپس بین 201 تا 300 پلاک خودروهای شخصی را مسدود کرده و مدارس، ادارات و دانشگاه ها را تعطیل کنند. همچنین طبق آیین نامه مصوب 23 تیر 98 در شرایط قهوه ای (300 و بیشتر) باید فعالیت در شهرستان متوقف و شهر متوقف شود، در حالی که در چند روز اخیر حتی شاخص 492 را نیز داشتیم. در پایتخت.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا استاندار تهران با وجود چنین شرایطی دستور تعطیلی تهران را نداد، گفت: سوال اینجاست که چرا این کار انجام نشد و استاندار تهران باید پاسخ دهد.

وی گفت: نبستن تهران در این روزها بازی با جان مردم است. قانون چندین برگ دارد، اما رعایت آن مهم است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شاخص آلایندگی برخی مناطق مانند منطقه 22 178، منطقه 6 163 و منطقه 15 154 است، گفت: در حال حاضر وضعیت تهران خاص است.

وی گفت: ما شاهد بی تفاوتی نسبت به سلامت مردم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید