بی توجهی کارکنان به پیکره هنر بومی لطمه زد / از نبود زیرساخت های مناسب تا عدم حمایت از هنرمندان البرزی


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843294

بهاره نظری در ادامه با بیان اینکه هنرمندان تئاتر البرز از بیان خواسته های خود خسته شده اند، بیان کرد: وقتی شایعه ای برای حل مشکلات این هنر در روستا نیست، بیان آنها زخمی بر دل هنرمند نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; بهاره نظری هنرمند البرزی که در عرصه بازیگری تئاتر استان فعالیت می کند از تیرماه 1395 با شرکت در کلاس های تئاتر وارد این عرصه شد و پس از یک سال و چند ماه آموزش و تمرین زیر نظر اساتید در نمایش ” چای شیرین که با شکر مخلوط نشده باشد، نقش دارد.

در 60 اجرای این اثر با استقبال تماشاگران مواجه شد و این بهترین و شیرین ترین حسی است که بازیگر از بازخورد مردم می گیرد.

او در اولین تجربه بازیگری خود درخشید و در جشنواره تئاتر استانی مورد تشویق جمعی از داوران و هنرمندان پیشکسوت قرار گرفت.

با استقبال و بررسی در اولین حضور یک بازیگر، شرایط برای حضور حرفه ای در این عرصه فراهم می شود و می تواند در آثار برگزیده جشنواره فجر ایفای نقش کند و در نمایش های موفق استانی و کشوری ایفای نقش کند.

بهاره نظری به مناسبت روز دختر در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: این منطقه. سعی می کنند نور این هنر را در ایران کوچک حفظ کنند.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت های مناسب، عدم حمایت از هنرمندان، بودجه بسیار کم از مهمترین مشکلات هنرمندان تئاتر البرز است و باعث بی انگیزگی شده است.

نظری افزود: مهمترین دغدغه امروز من، خانواده و کشورم آرامش است و امیدوارم هر چه زودتر آرامش واقعی به زندگی بازگردد و وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

این هنرمند گفت: هنرمندان با ارائه هنر خود زنده هستند و از متولیان و متولیان فرهنگی می خواهم زمینه حضور هنرمندان شهرستان را فراهم کنند تا این اقوام بتوانند هنر خود را در روستا عرضه کنند و از سر بی تفاوتی به شهرهای دیگر مهاجرت نکنند. “

وی به بهترین هدیه ای که در روز دختر گرفت اشاره کرد و گفت: تور مشهد بهترین هدیه ای بود که از پدر و مادرم برای روز دختر گرفتم و هیچ وقت آن را فراموش نمی کنم.

نظری با بیان اینکه هنرمندان تئاتر البرز از بیان مطالبات خود خسته شده اند، ادامه داد: وقتی گوش برای حل مشکلات این هنر در روستا نیست، بیان آنها زخمی بر دل هنرمند نیست.

این هنرمند افزود: عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در استان رو به فزونی است و در نمایش شاهد بودیم که شورای تئاتر شهر با ساخت سالن استاندارد و مجهز موافقت می کند و شهرداری مانع ساخت آن می شود. . پردیس تئاتر وعده می دهد. کرج را دادند و گرفتند اما بعد از چند سال ویران ماند.

وی افزود: هنرمندان تئاتر در شرایطی هنر خود را روی صحنه اجرا می کنند که هیچ یک از سالن های البرز استاندارد نیست و عموم مردم هیچ اطلاعی از اجرای نمایش در روستا ندارند.

نظری با اشاره به اینکه چراغ هنر نمایش را فقط خود هنرمندان روشن می کنند، گفت: تماشاگران تئاتر با هزینه و سختی هنر خود را در البرز ارائه می کنند چرا که اگر منتظر حمایت مسئولان باشند، هیچ تئاتری در البرز اجرا نمی شود. استان.

این هنرمند افزود: سال هاست که مسئولان استانی نتوانسته اند زمینه فعالیت های هنری را برای بخش خصوصی فراهم کنند و به همین دلیل زیرساخت های تئاتر در البرز سال هاست که راکد و بدون پیشرفت باقی مانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که مانند پایتخت هر شب یک تئاتر در البرز اجرا شود و مردم برای تماشای آن صف بکشند و سرگرمی های دیگر و هنرمندان تئاتر استان هم باشند. خوب. “

8bdf2dc9 0b35 4b0e b098 0ed08ccf5375 خبر خاکستری

7553bdd6 e44b 4a8b be1f 567a390e09d6 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید