تاج: حمایت از کلانوی و تیم ملی وظیفه همه ماست

وی ادامه داد: ما نیز مانند همه سازمان هایی که قانون اساسی را با توجه به شرایط جامعه تغییر می دهند، تغییراتی در اساسنامه داریم که قبلاً مغایرت داشت و برخی نیز از ضروریات فعلی فوتبال کشور است. همه این سوالات برای همه اقوام ارسال شده است و همه از مشکل آگاه هستند. بحث بعدی عملکرد فدراسیون فوتبال در 6 ماه گذشته است. باید در جام جهانی قطر شرکت می کردیم و سرمربی تیم ملی را انتخاب می کردیم. ما 3 بازی قابل قبول در قطر داشتیم و بدون توجه به نتایج شرایط بسیار مساعدی را ایجاد کردیم. تیم ملی در قطر بازی های موفقی انجام داد. بازی اول و سوم را باختیم و بازی دوم را بردیم و می خواهم از همه اعضای تیم ملی تشکر کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم فوتبال نوجوانان ما نیز باید در مسابقات برون مرزی شرکت کند و انشالله موفق باشد. تا حد امکان برای همه تیم ها اردو در نظر گرفته ایم. ما واقعا امیدواریم که تیم جوانان، تیم فوتبال ساحلی، تیم ملی فوتسال و همچنین تیم فوتبال بانوان ما نتایج قابل قبولی کسب کنند. برای تیم ملی بزرگسالان آرزوی موفقیت دارم. تیم ملی ما در آسیا شرایط بسیار خوبی دارد. ما تیم دوم قاره و بیست و چهارمین تیم فیفا هستیم و قدرت بسیار مهمی در آسیا به حساب می آییم و امیدوارم مقام اول آسیا را که برای مدتی به ژاپن دادیم، دوباره به دست آوریم. برای بازی های دوستانه تیم ملی در فروردین ماه می خواستیم یک داور داخلی تعیین کنیم اما انجام این کار تاثیری در رنکینگ فیفا نداشت و به همین دلیل داور خارجی را انتخاب کردیم. بازی های دوستانه برای تعیین شرایط تیم ملی مهم است.

تاج با اشاره به انتخاب امیر کلانوی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: از انتخاب سرمربی تیم ملی خوشحالم و این وظیفه همه اعضای هیات مدیره است. مجمع فدراسیون فوتبال و همه باشگاه ها برای حفظ سرمربی تیم ملی و تیم ملی و ما نباید شکست بخوریم.» از همه عزیزان تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم همه موانع را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما بانوان است و امیدواریم با انتخاب یک بانوی منظم بتوانیم روندی مترقی ایجاد کنیم و از همه امکانات کشور استفاده کنیم. انتظار دارم سطح پراکندگی فوتبال بانوان در کشور بالاتر باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بحث بعدی ما حق پخش تلویزیونی است، اگر درآمدی از فوتبال نباشد، فوتبال در حالت سکون قرار می گیرد، مثل تاکسی که 70 درصد مسافرانش را رایگان وارد می کند. این هزینه در یک مکان متوقف می شود زیرا هزینه و درآمد آن مطابقت ندارد. 70 تا 80 درصد درآمد فوتبال در جهان از حق پخش است. در هیچ کجای دنیا قسمتی از کشور را فدای قسمتی دیگر نمی کنند. عرصه فوتبال به دلیل نداشتن درآمد اولیه قربانی شده است در حالی که این حقوق شناخته شده فوتبال است.

تاج یادآور شد: فوتبال 5 حق دارد; یکی حق پخش تلویزیونی، انتقال بازیکن حق دیگر فوتبال، تبلیغات دور زمین و روی پیراهن و درآمد روز مسابقه از دیگر درآمدهای فوتبالی است که ما از آن محرومیم. از آنجایی که باشگاه های ما ورزشگاه اختصاصی ندارند، از درآمد روز بازی محروم هستند و امیدواریم کشور برای این مشکل چاره ای بیاندیشد، زیرا فدراسیون به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند. برخی از باشگاه های ما از کمک های دولتی استفاده می کنند و برخی از باشگاه ها هزینه های خود را پرداخت می کنند.

تاج: حمایت از کلانوی و تیم ملی وظیفه همه ماست

تاج افزود: ما اکنون در فوتسال از مهمترین قدرت های دنیا و در فوتبال ساحلی جزو بهترین های دنیا هستیم، اگر به این مشکلات توجه نکنیم دیر یا زود آسیب جدی خواهیم دید. فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و بسیاری از کشورها با فوتبال قدرت خود را نشان می دهند و همه تلاش می کنند تا پرچم کشور خود را با فوتبال به اهتزاز درآورند. کاهش سرعت کار درستی نیست زیرا ما حقوق شناخته شده خود را نداریم. هم از تولید فوتبال انتقاد می کنند و هم از آن انتقاد می کنند که بسیاری از آنها هدف قرار گرفته اند. این بسیار دلگرم کننده است که فیفا می خواهد این حقوق مجوز حرفه ای را به رسمیت بشناسد و زودتر آنها را اعلام کند. باشگاه ها باید فرمی را تکمیل کنند تا مجوز حرفه ای صادر شود که 51 درصد درآمد آنها از فوتبال است. ما می دانیم در فوتبال چقدر پول خرج می شود و نیازی به رازداری نیست، با دانستن اینکه هزینه اصلی فوتبال چیست، بیایند به صدا و سیما بدهند و بگویند به باشگاه ها بدهند تا شود. قانونی است و کل کشور از آن سود خواهد برد.

وی تصریح کرد: فوتبال را به جایی بردیم که کارخانه های بزرگی وجود دارد و در یک استان می توانیم 6 تیم داشته باشیم. قبول کرده ایم در شیراز، کردستان، لرستان، مشهد و… تیم نداریم، چون اسپانسر و امکاناتی وجود ندارد و فوتبال اوج نمی گیرد. باید صبر کنیم تا در تمام استان هایمان تیم لیگ برتری یا لیگ یک داشته باشیم تا رقابت ها جذابیت بیشتری پیدا کند. ما امیدواریم اتحادیه فوتبال انگلیس در این زمینه موفق باشد، اگرچه راه سختی است و موانع بسیار بسیار جدی وجود دارد. فعلاً از ما انتقاد می شود و اگر این مسیر را ادامه دهیم انتقادات بیشتر می شود اما فدراسیون باید این مسیر را طی کند و ما با کمک مجمع این کار را انجام می دهیم.

تاج گفت: امیدوارم دو بازی دوستانه قبل از تیم ملی را مقابل روسیه و کنیا با حضور بانوان انجام دهیم و آرام آرام به سمتی برویم که بازی ها با حضور بانوان در حال انجام است. از جامعه فوتبال انتظار داریم که این آغاز گام های موثر بعدی باشد. انتظار من از مخاطب این است که قوانین رعایت شود تا تصمیم گیرندگان انگیزه بیشتری برای ورود زنان داشته باشند. در حال حاضر محرومیتی وجود ندارد، اما ما نگران هستیم که تماشاگران در مقابل تیم دیگر اتفاقاتی بیفتند که مشکل ساز خواهد شد. انتظار من این است که تلاش برای ورود بانوان به ورزشگاه با کمترین مشکل انجام شود و اتفاق خاصی رخ ندهد و دیدار ایران با روسیه مقدمه ای برای حضور بانوان در ورزشگاه ها باشد. موانعی که باعث آبروریزی به خصوص برای تیم مقابل می شود، این کار را آسان تر نمی کند.

وی با اشاره به وجود سیستم VAR در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: از اعضای مجمع و هیئت رئیسه انتظار دارم بحث VAR را با جدیت پیگیری کنند تا آینده ای برای لیگ رقم بخورد. خوشبختانه فیفا مجوز یک مرحله را به ما داده و اکنون در مرحله آموزش داوری هستیم. چند باشگاه خوب از جمله فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تا حدودی گلغر سیرجان و ذوب آهن اصفهان تلاش کردند و ما را امیدوار کردند که به موقع آماده شود. استقلال و پرسپولیس هم خوب کار کردند اما مشکل آنها توسعه و تجهیز است و باید موانع برطرف شود. در بازی ها داور تصمیمی می گیرد که ممکن است به گفته تماشاگران اشتباه باشد و برخی شروع به فحش دادن کنند اما اگر VAR باشد داور می تواند تصمیم خود را نهایی کند. وقتی VAR وجود داشته باشد و همه صحنه را ببینند، تصمیم را خواهند پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید