تبدیل تالاب یعقوب آباد و دشت الله آباد به کانون ریزگردها در استان قزوین/ 133 اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شد.

وی افزود: در صورت پایدار ماندن این وضعیت و تامین نشدن حق آبه شاهد رهاسازی ریزگردها خواهیم بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: کاهش بارندگی، استفاده بی رویه و غیرمجاز از چاه های زیرزمینی و استفاده انسانی از آب های سطحی (رودخانه ها) از ورود آب به دشت جلوگیری می کند.


تالاب یعقوب آباد نیازمند حق آبه است

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس ماده ۲ قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها، آب باید سالانه ۴۲ میلیون مترمکعب از منابع آبی مانند آب‌های سطحی، روان‌آب و حتی پساب‌های استاندارد لیه، البرز، تالاب‌های جقوب‌آباد را احیا کند. بیدستان و شهرهای صنعتی خزر بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست، کارکنان شرکت آب منطقه ای باید نسبت به تضمین حق آبه اقدام کنند.

رحمانی گفت: وضعیت نامناسب و خشکی دشت باعث می شود استان های قزوین، تهران، البرز، مرکزی و کوم در معرض گرد و غبار قرار گیرند.

وی افزود: از سوی دیگر احداث زهکش، چرای غیرمجاز دام، عدم تخصیص حق آبه و برداشت غیرمجاز از منابع آب های سطحی و زیرزمینی از چالش های جدی این منطقه است.


ترافیک یکی از عوامل آلودگی آبیک است


رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: تردد بسیاری از خودروها، فعالیت واحدهای صنعتی، وجود دامداری در خارج از حوزه استحفاظی و ایجاد معادن از جمله عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست در شهرستان آبیک است. .

رحمانی با اشاره به نظارت بر 409 واحد صنعتی، کشاورزی و خدماتی در 9 ماهه امسال، گفت: تاکنون 133 اخطاریه برای متخلفان آلوده کننده صادر شده است.

این کارمند در پایان گفت: در بحث حفاظت از محیط زیست همه دستگاه ها باید کمک کنند تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید