تحریف کلمه نقد; اعتراض به فرم به جای محتوای مذاکرات

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789426

در چند روز اخیر که تیم مذاکره کننده ایران برای شرکت در مذاکرات هسته ای به سفر رفته است، شاهد برخی انتقادات به اصطلاح بودیم که در واقع حقیقت و معنای کلمه انتقاد را مخدوش کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در چند روز اخیر پس از سفر تیم مذاکره کننده ایرانی برای حضور در مذاکرات هسته ای، شاهد برخی انتقادات به اصطلاح بودیم که در واقع تحریف حقیقت و معنای کلمه انتقاد بود.

نقد در مضمون و ذات یک شی ارزش دارد وگرنه تحریف کلام است و معنای دیگری پیدا می کند.

در این به اصطلاح نقدها دیدیم که از تعداد اعضای تیم مذاکره کننده و … انتقاد کردند. اما همین ایرادات اگر با منطق درست سنجیده می شد غلط بود و نه تعداد مذاکره کنندگان مشکل داشت و نه ایرادات دیگر درست بود. اما باید گفت که در واقع به این ایرادات بیشتر از نظر محتوایی (موضع ایران) از لحاظ شکلی پرداخته می شود.

برخی از این منتقدان نمی توانند به مواضع مقامات ایرانی اعتراض کنند، چون مراجع مورد حمایت مردم هستند، وارد بحث های فرعی می شوند.

وقتی کلمه انتقاد تحریف شد دیگر نمی توان آن را نقد نامید، بلکه به سمت نابودی می رود. نابود کردن گروهی که از طرف ایران برای حفظ منافع ایران با بیگانگان مذاکره کرده اند، نه تنها کار خوبی نیست، بلکه بازی در سرزمین کسانی است که نمی خواهند منافع ایران تامین شود.

* علی حسینی، روزنامه نگار و فعال مردمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید