تراکتور نیز به جمع تبلیغ کنندگان محیط زیست پیوسته است

دکتر عزیزی هادم

به گزارش روزنو، پس از اعلام باشگاه استقلال مبنی بر واگذاری تبلیغات محیطی به این باشگاه با تایید هیات مدیره سازمان لیگ و تکذیب این توافق از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران، پرسپولیس نیز بیانیه ای خطاب به هواداران خود صادر کرد. درست است که پرسپولیس استثنا نخواهد بود و قانون فقط شامل تیم خاصی نمی شود.

باشگاه تراکتورسازی ساعاتی پس از این واکنش ها به جمع مدعیان تبلیغات محیطی پیوست و اعلام کرد که تبلیغات محیطی بازی فردا مقابل صنعت نفت آبادان توسط باشگاه تراکتورسازی انجام می شود.

متن نامه باشگاه تراکتورسازی که خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال و در راستای احقاق بخشی از حقوق قانونی این باشگاه، خواستار تبلیغات محیطی برای مسابقات خانگی خود شده است، به شرح زیر است:

با سلام و احترام، علیرغم اینکه فوتبال چندین دهه است که تبدیل به یک صنعت پرسود و جذاب برای سرمایه گذاری در جهان شده است، اما محل فعالیت، جذابیت و تفریح ​​هواداران باشگاه ها و تیم های ملی و تقریباً محلی برای باشگاه ها و حتی باشگاه ها است. تیم های ملی درآمدها سودآور هستند و منابع درآمد تقریباً مشخص هستند، از جمله: 1) فروش بلیط، 2) فروش تی شرت، 3) تبلیغات تی شرت، 4) تبلیغات 24 ساعته، 5) پخش تلویزیونی، 6) فضای مجازی، 7) فروش بازیکنان و موارد دیگر.

جناب دکتر عزیزی هادم همانطور که می دانید و می دانید هر یک از این هفت مورد در فوتبال ایران مشکلات و محدودیت های قانونی یا عرفی خود را برای باشگاه های ما در رده های مختلف دارد و باعث این صنعت مدرن فوتبال در ایران شده است. هیچ توجیه اقتصادی و بنابراین توجیه معنوی وجود ندارد و هر روز فوتبال ملی را به پرتگاه نزدیک می کند و آن را در آستانه سقوط قرار می دهد.

این در حالی است که درآمدهای فوتبال در ایران متعلق به شرکت ها یا گروه هایی است که در کنار فوتبال هستند و از طریق فضای مجازی و واسطه های اقتصادی فعالیت می کنند و تقریبا بیش از 80 درصد سود کلان فوتبال به جیب آنها می رود در حالی که هزینه ها با باشگاه باشگاه مطابقت دارد.

اگر به این هفت مورد دقت کنیم، به استثنای بند هفتم، هیچ یک از بندهای دیگر در ایران نمی تواند برای باشگاه درآمدزایی داشته باشد یا اگر درآمد داشته باشد، بسیار ناچیز است که اصلا عددی نسبی محسوب نمی شود. به هزینه های مدیریتی باشگاه همچنین فروش خود بازیکن نیز به دلیل قوانین غیرحرفه ای و غیرشفاف در فدراسیون و سازمان لیگ با مشکلاتی مواجه است.

همانطور که می دانید بیش از 85 درصد باشگاه های لیگ برتر توسط دولت یا شبه دولتی اداره می شوند که این یکی از معضلات فوتبال ایران است چرا که بخش خصوصی در فوتبال ایران باید با باشگاه های غیردرآمد رقابت کند. برای آنها مهم است نه هزینه مالکیت باشگاه، زیرا هیئت مدیره و مدیران باشگاه های دولتی صرفاً مدیران هزینه هستند و نیازی به درآمد باشگاه مشروط خود ندارند.

جناب آقای دکتر، اگر باشگاه و فوتبال کشور به این شکل مدیریت اقتصادی شود، نه تنها پیشرفت اقتصادی در فوتبال نخواهیم داشت، بلکه از رقابت در آسیا و حتی منطقه حرفی برای گفتن نداریم و احساسات را سرکوب می کند. و این مایه شادی برای هواداران بزرگ فوتبال و مردم عزیز ما خواهد بود. لذا تقاضا می شود جهت نجات کشتی در گل و لای فوتبال ایران، دستور بررسی و رفع مشکلات اقتصادی و سایر موارد از جمله بررسی مقررات و قوانین فوتبال کشور به سرعت و فوری صادر شود. لذا با توجه به موارد فوق الذکر و شعارهای انتخاباتی جناب عالی که اعلام فرمودید حقوق قانونی باشگاه هایشان را پس می دهیم، این باشگاه بر اساس سیاست های کلان معظم له، بازی های باشگاه بزرگ تراکتورسازی را به نشانی برای بازپرداخت بخشی از هزینه های باشگاه از این طریق، تبلیغات زمین توسط خود باشگاه انجام می شود و سهم سازمان لیگ از قرارداد توسط باشگاه پرداخت می شود یا سازمان لیگ باید در مورد ظرفیت پشتیبانی توافق کند. هر باشگاه با این باشگاه . به صورت جداگانه برای تبلیغات شبانه روزی قرارداد ببندید و ببندید یا طوری برنامه ریزی کنید که حقوق باشگاه ها به هوادارانشان پرداخت شود.

ایشان هم اکنون بیشترین سپاس و قدردانی را از عنایات خود برای تعجیل در صدور فرمان مقتضی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید