ترس نیمار از اتهام: آیا 5 سال زندان امکان پذیر است؟

نیمار فوق ستاره برزیلی که در حال حاضر برای پاری سن ژرمن بازی می کند، هفته آینده در دادگاه حاضر می شود تا از خود به دلیل انتقالش به بارسلونا دفاع کند.

در سال 2013، نیمار باشگاه سانتوس برزیل را ترک کرد و به اروپا رفت و به بارسلونا پیوست. پرونده فعلی دادگاه علیه نیمار بر اساس شکایتی است که توسط یک شرکت سرمایه گذاری برزیلی ارائه شده است که او را به کلاهبرداری و فساد در انتقالش به بارسا در سال 2013 متهم کرده است.

ترس نیمار از اتهام: آیا 5 سال زندان امکان پذیر است؟

شرکت DIS در آن زمان چهل درصد از حق و حقوق انتقال نیمار را در اختیار داشت. این شرکت مدعی است نیمار و مدیران برنامه هایش مبلغ انتقال او به بارسا را ​​کمتر از مبلغ واقعی اعلام کرده و در نتیجه ضررهای هنگفتی به این شرکت وارد کرده اند.

نیمار این ادعاها را رد کرد. اما در سال 2017 که در همین پرونده در دادگاه استیناف اسپانیا حاضر شد، شکست خورد و دادستانی آن کشور دوباره پرونده او را باز کرد.

ستاره برزیلی قرار است دوشنبه آینده برای پاسخگویی به اتهامات در دادگاهی در اسپانیا حاضر شود. هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه از نیمار می خواهد که در جریان محاکمه کشور را ترک نکند یا اینکه او می تواند به پاریس بازگردد و فقط در جلسات دادگاه شرکت کند. انتظار می رود تحقیقات در مورد این پرونده حداقل دو هفته طول بکشد.

ترس نیمار از اتهام: آیا 5 سال زندان امکان پذیر است؟

به جز نیمار، دیگر متهمان این پرونده پدر و مادر و دو باشگاه سانتوس و بارسلونا هستند. اودیلیو رودریگز، رئیس وقت باشگاه سانتوس، و ماریا بارتومئو و ساندرو روسل، رئیس سابق بارسلونا نیز به نمایندگی از باشگاه کاتالان در جلسات دادگاه شرکت خواهند کرد. ساندرو روسل در گذشته تمامی این اتهامات را رد کرده است.

شرکت برزیلی DIS زمانی که نیمار تنها 17 سال داشت با او قرارداد بست و با پرداخت 2 میلیون یورو به این نوجوان برزیلی، چهل درصد از حقوق و امتیازات نقل و انتقالات آینده خود را دریافت کرد.

زمانی که بارسلونا نیمار را از سانتوس به خدمت گرفت، رسما مبلغ انتقال او را 57.1 میلیون یورو اعلام کرد که 40 میلیون یورو آن به خانواده اش پرداخت شد. 40 درصد از 17.1 میلیون یورو باقیمانده که سانتوس به این باشگاه پرداخت کرده، به این شرکت برزیلی تعلق گرفت. اما DIS می گوید انتشار این ارقام یک ترفند برای دریافت کمترین پول ممکن از آن شرکت بود.

دیدگاهتان را بنویسید