ترویج ازدواج مناسب یکی از وظایف بسیج جامعه زنان/ایجاد اشتغال و مسکن حمایتی است. حل مشکلات


ساعت: 12:57
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880180

مینا بیابانی گفت: بسیج جامعه زنان در حوزه خانواده برای افزایش ازدواج آسان، کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است که شامل ایجاد اشتغال، تامین جهیزیه و مسکن یارانه ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینا بیابانی، رئیس سازمان جامعه زنان بسیج کشور که در سرمقاله خبر عصرهامون حضور یافت، مهمترین رسالت این قشر از بسیج را ایجاد جامعه ای خانواده محور بر اساس گفتمان جامعه دانست. انقلاب اسلامی و با محوریت تربیت نسل انقلابی در تراز انقلاب اسلامی و توجه به زن در خانواده گفت: یکی از مهمترین مباحث در فعالیت های بسیج جامعه زنان، تحکیم و برتری جویی است. خانواده، ایجاد و تشویق جوانان و خانواده ها به ایجاد خانواده یا ازدواج آسان، پایدار و آگاهانه.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان سالهاست در راستای ترویج ازدواج آسان، به موقع و پایدار بوده است، افزود: ما هیچ ازدواجی را تایید نمی کنیم، ازدواجی که چارچوب های خاصی داشته باشد یعنی. به موقع، پایدار و آسان و به دور از تجمل تایید شده است.

این مسئول افزود: تجمل گرایی و چشم و هم چشمی باعث شده که جوانان در امر مقدس ازدواج محدود شوند و به راحتی تصمیم به این اقدام نگیرند، از سوی دیگر هزینه های بالای برگزاری مراسم و سختی هایی که برای خانواده ها ایجاد می شود. از عمر این سنت پرهیزگار می کاهد و به طلاق می انجامد. بنابراین آنچه برای بسیج جامعه زنان در مقوله پیوند ملکوتی و سنت الهی در نظر گرفته شده است، همین چند امکان است تا با گرد هم آمدن ازدواج موفقی برای زوجین و حتی برای کشور اسلامی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در معاونت خانواده سازی، ایجاد تعادل و همسان سازی مناسب یکی از موضوعات مهم است، در تشکیل خانواده یا ازدواج آسان بسیج جامعه، معمولا بانوان در سطح پایگاه های محلی در مساجد مستقر می شوند. برنامه های ویژه ای از مشاوره تا سمینارهای آموزشی برای افزایش مهارت زوج های جوان و همچنین کلینیک های خانواده در سطح شهرستان ایجاد می کنیم تا بتوانید تا حد امکان در کنار خانواده ها و زوج های جوان باشید و آنها را در مسیر راهبری و همراهی کنید. شادی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم در تشکیل خانواده، داشتن سقف و مادر، تامین اسکان زوج های جوان نیازمند و یا استفاده از ظرفیت خیرین است که می توانند. بخشی از هزینه های جواز این زوج ها و یا تهیه جهیزیه برای نوزاد و شروع زندگی حتی اگر بخشی از آن سازمان بسیج مستضعفین نیز کمک کند.

وی بیان کرد: همچنین با تهیه لباس عروس، تالار و موارد دیگر از زوج های جوان حمایت می کنیم تا مراسم باشکوهی برگزار کنند تا ازدواجی آسان و بدون تجمل در محیطی امن ایجاد شود و این اقدامی دلگرم کننده برای ازدواج است.

ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانواده و متجاوزان

بیابانی تصریح کرد: در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی جوانان و زنان سرپرست خانوار، طرحی به نام فدک در پایگاه های مساجد ابلاغ شد و از این طریق مراکز مشاوره اشتغال راه اندازی شدیم. این طرح جامع این قابلیت را دارد که زنان سرپرست خانوار را با مهارت آموزی و مشاوره ای که در مراکز کارآفرینی شهرستان ها برای بسیج جامعه زنان برای ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد ایجاد شده است، آشنا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید