تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوا در استان اصفهان امری ضروری است

استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان تاکید کرد: تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان و برگزاری جلسات هر هفته مانند حوزه آبرسانی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سید رضا مرتضوی در جلسه هیئت برنامه ریزی استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت جمعی از نیروهای حیاتی در کف فرجه پس از حادثه تروریستی راسک سیستان و بلوچستان، گفت: بررسی آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان. استان در سال های اخیر از سوی دانشگاه های صنعتی و اصفهان انجام شده است که لازم است این مطالعات با بررسی مؤلفه های جدید به روز شود.

استاندار اصفهان وی ادامه داد: در این مطالعات باید مولفه هایی مانند تفاوت منابع آلودگی، جمعیت و سایر شاخص ها لحاظ شود.

وی ضمن اشاره به مطالعات جدید اداره کل محیط زیست استان در خصوص آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: در این مطالعات جدید، اهداف، بازه زمانی اجرای مصوبات، تعهدات دستگاه ها، موانع و حمایت از مصوبات، پایش و نظارت بر رعایت و عدم رعایت مصوبات نیز ذکر شده است

وی با اشاره به قطعنامه های معلق برای کاهش آلودگی هوای اصفهان ادامه داد: به عنوان مثال 16 سال از مصوبه حذف ریخته گری و کارخانه های آجرپزی از شعاع 50 کیلومتری می گذرد اما این مصوبه بلاتکلیف مانده و مصوبه ای که قرار بود سال ها پیش اجرا شده است و در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این مشکلات به این دلیل است که سهم مشخصی از دستگاه ها مشخص نشده است.

مرتضوی بیان کرد: زمانی که از مجتمع های فولادی و پالایشگاهی صحبت می کنیم باید مصوبات را در نظر داشته باشیم تا این مجتمع ها در بازه زمانی مشخص راهکارهایی را در نظر بگیرند.

استاندار اصفهان بر تامین و کاهش آب تاکید کرد آلودگی هوا وی به عنوان دو مشکل اصلی استان بیان کرد: در حوزه آب، پایگاه آبی استان از ابتدا شکل گرفته است و لازم است در حوزه آلودگی هوای استان نیز همین رویکرد وجود داشته باشد.

مرتضوی تصریح کرد: راهکارها و اقدامات پراکنده برای کاهش آلودگی هوای اصفهان باید به صورت متمرکز اجرا شود.

این مقام ارشد استانی گفت: در این راستا تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان و برگزاری جلسات هفتگی ضروری است.



آیا این خبر مفید بود؟