تشکیل قرارگاه اجتماعی در کرمانشاه ضروری است/ مدرسه و دارالفنون در استان احداث می شود.


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890790

وی بر لزوم تشکیل کانون اجتماعی در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: باید به سمت حل مشکلاتی مانند بیکاری و اشتغال حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، بهمن امیری مقدم عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدا، شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای خبرنگاران، اظهار داشت: فرمود: شهدا بر زمین افتاده اند تا اینکه ما در یک لحظه به زمین افتادیم.

استاندار کرمانشاه همچنین سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشت و افزود: آزادگان سال های سختی را در زندان های مخوف صدام سپری کردند و فداکاری کردند که باید قدردان آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام جان خود را فدا کردند.

امیری مقدم در ادامه صحت، سرعت و دقت در ارائه خبر را از اصول اولیه و حرفه ای خبرنگاری دانست و گفت: سرعت ارسال پیام و دقت در نگارش از اصول مهم خبر نویسی و کار حرفه ای خبرنگاران است که باید رعایت شود. مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر روزنامه نگاری است

وی با اشاره به آیه ای از قرآن ادامه داد: خداوند به پیامبر فرمود که اگر عالم فاسقی خبری را گزارش کرد اعتبار و اعتبار آن را توضیح دهید و مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تاکید دارند، یعنی واقعیت ها باید مشخص شود. گفت.

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر خبرنگاری است و خبرنگار باید با نقد دلسوزانه مشکلات را بیان کند و امید به آینده یک اصل اساسی است که خبرنگاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: خبرنگاران بدون توجه به جریانات سیاسی و با وجدان هوشیار و رعایت اخلاق و امانت باید مطالبه گری کنند و مردم را آگاه کنند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: اگر نورانیت حضرت زینب (سلام الله علیها) پس از واقعه کربلا نبود، «کربلا در کربلا می ماند». امروز وظیفه همه ماست که از فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان و از دستاوردهای انقلاب نسل های جوان بگوییم.

وی با اشاره به رشد و توسعه کشور در شرایط تحریم گفت: خبرنگاران باید برای رشد و توسعه استان و ایجاد آرامش خاطر و ارتباط مناسب بین دولت و مردم تلاش کنند.


اجازه خروج هیچ پروژه ای از استان را نمی دهیم

امیری مقدم همچنین از اتفاقات خوب برای استان کرمانشاه خبر داد و گفت: امروز پس از جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش و وزیر نفت داشتم به فضل الهی در خصوص بحث سند نفت و گاز. و پتروشیمی و همچنین در حوزه آموزش و پرورش اتفاقات خوبی برای استان افتاد و به ما دستور دادند تا در اجرای پروژه ها تسریع کنیم.

وی شروع پروژه روانسر را با 5 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در خصوص پالایشگاه آناهیتا توافقات خوبی با وزیر داشتیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: درباره مجموعه نفت و گاز استان شایعاتی مطرح شد – که چنین چیزی وجود دارد و تلاش می کنند – اما به فضل خدا مشکل را حل کرده ایم، نمی گذاریم چیزی از بین برود. استان.

وی بازگشایی مرز خسروی را یکی از موفقیت های استان خواند و گفت: این موضوع بسیار به نفع استان خواهد بود و این بحث را با اقتدار در ستاد اربعین در کشور مطرح کرده ام.


ساخت مدرسه دارالفنون کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در نظام آسمانی حج و زیارت استان ما به گونه ای مشخص شده بود که فقط استان های همجوار از آن عبور کنند و عوارض استان ما را عوارض گردشگری می دیدند که من مخالفت کردم و تاکید کردم که اولاً در بالا. همه، سازمان حج و زیارت باید مورد توجه قرار گیرد. استان ما را بگیرید و بگذارید مردم انتخاب کنند چون استان ما بهترین مرز را برای سفر به عراق دارد که خوشبختانه این کار انجام شد و ثانیاً بحث عوارض گردشگری را هم مطرح کردیم و تصویب شد.

وی گفت: توافقات خوبی با وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساخت مدرسه و دارالفنون انجام شد.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از موضوعاتی که در سازمان برنامه و بودجه استان ما بسیار مهم بود، بحث پالایشگاه نفت سیروان گیلانگرب بود که گفتند باید برود! ما اصرار کرده ایم که این مال استان ماست، بنابراین باید تا یکشنبه مدارک را تکمیل کنیم و به شورای اقتصاد ارائه کنیم که انشاءالله شورای اقتصاد تصویب می شود تا بتوانیم ساخت پروژه را شروع کنیم، پروژه ای که حق مردم سرپلذهاب و کسرشیرین و گیلانگرب.

وی گفت: در استان کرمانشاه در این مدت بیش از 50 کار عمده را آغاز کردیم که یکی از آنها مرز خسروی و دریافت اولین حواله 33 هزار میلیارد تومانی بود.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: جذب اعتبار برای پروژه های گرمسیری و سردسیری، آب، احداث مخزن آناهیتا، بازگشایی مرز، تامین قیر شهرداری، راه اندازی طرح گازرسانی روستا، افزایش سهم صادرات به عراق. و تهیه و ویرایش کارنامه در سال 1401 سایر کارهای عمده در این دوره است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اشتغال و فرهنگ را دو دغدغه مهم خود در استان ذکر کرد و گفت: مسئولی که به فکر اشتغال در استان نباشد در مرحله اول کارت زرد می گیرد. و به دنبالش کارت قرمز گرفت، در نهایت عدم همکاری او را اعلام می کنم، نمی خواهم مسئولی را هدایت کند که اهمیتی ندارد.

امیری محمد افزود: متاسفانه بیش از 80 تا 90 درصد جلسات و نامه هایی که دریافت می کنم مربوط به اشتغال است.


انتقاد استاندار از نبود مراکز تفریحی و اجتماعی مناسب

وی تصریح کرد: چرا در استان ما مرکز تفریحی و اجتماعی مناسبی وجود نخواهد داشت، چرا در استان ما مشکلات زیادی وجود دارد، باید از خبرنگاران گرفته تا مدیران و مردم دست به دست هم دهیم تا بر این مشکلات فائق آییم.

استاندار کرمانشاه گفت: پیشنهاد ایجاد کمپ اجتماعی برای استان را دادیم چرا که باید به سمت حل مشکلاتی مانند بیکاری و اشتغال حرکت کنیم.

وی گفت: من اعتقادی به پخش تصویر پشت تلویزیون ندارم اما معتقدم باید کار کرد و تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به زبان خودشان صحبت کنند نه به زبان بیگانگان، گفت: باید اخبار را به درستی به مردم برسانید.

این مقام ارشد استان کرمانشاه اذعان داشت: ما خبرنگاران رسمی را می پذیریم و خبرنگاران غیر رسمی نیز باید نسبت به رسمی شدن رسانه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته همین رسانه های غیررسمی اقدامات انجام نشده را توضیح می دادند، آیا شما عاقبت زلزله را دیدید که کتاب طولانی درباره آن نوشتید؟ البته قصد ندارم کسی را زیر سوال ببرم، فقط 1650 میلیارد تومان از دولت درخواست کردیم تا پایان زلزله را اعلام کنیم چرا که ادارات ما همچنان در زاغه مستقر هستند و مردم ما در آن منطقه با مشکل مواجه هستند.

امیری مقدم ادامه داد: خبرنگاری که با مبلغ اندک بی کاری را به کار معنادار تبدیل کرده از نظر اخلاقی روزنامه نگار نیست، چرا که خبرنگار رسالت سنگینی چون صداقت، سرعت و دقت بر عهده دارد، باید این کار را انجام دهند. پاسخگو بود.


خبرنگاران برای دریافت مسکن باید در سامانه ثبت نام کنند

استاندار کرمانشاه در ادامه به برخی از دغدغه های خبرنگاران پاسخ داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه های خبرنگاران بحث مسکن است و از همه شما می خواهم در سامانه ثبت نام کنید و وزارت فرهنگ و رهبری نیز مواردی را لیست می کند. خبرنگارانی که مشکل مسکن دارند باید به ما تحویل داده شوند تا بررسی کنیم که آیا می توانیم پروژه مسکنی را به نام خبرنگاران ثبت کنیم.

وی موضوع بیمه را از دیگر دغدغه های خبرنگاران برشمرد و گفت: این مشکل نیز برطرف شده و خبرنگاران با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دریافت مبلغی ناچیز بیمه عمر، سلامت و درمان خود را آماده می کنند.

امیری محمد گفت: افتخار خبرنگاران این است که جایگاهی به عنوان مرکز مطبوعاتی داشته باشند و برای آن تمام تلاشم را می کنم و در این زمینه شعار نمی دهم، عمل می کنم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شورای شهر نیز موظف است خیابان یا میدانی را به نام خبرنگار نامگذاری کند.

وی بار دیگر با بیان اینکه رسانه های بدون مجوز رسمی نیستند و باید نسبت به رسمی شدن رسانه خود اقدام کنند، گفت: باید در بحث حمایت از خبرنگاران و حمایت از خبرنگاران رسمی با جدیت کار کنیم.

امیری مقدم افزود: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و راه حل در کنار پیشنهاد داشته باشند زیرا صرف مطالبه گری حرفه ای نیست.

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان و همچنین فعالان عرصه خبری با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید