تصفیه نفت خام قرارگاه خاتم در ازای تکمیل مصلای تهران و شهرستان ها

تصفیه نفت خام قرارگاه خاتم در ازای تکمیل مصلای تهران و شهرستان ها

روز جدید سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: برای تکمیل مصلاهای نیمه تمام کشور، این کمیسیون به نمایندگی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را موظف به تکمیل و تحویل مصلاهای تومانی به مصلای سراسر کشور کرد. کشوری و هزار میلیارد تومان برای نمازخانه های شهر تهران از بند (ی) تبصره یک اختصاص یافت. ارزش این اقدام پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در ازای دریافت نفت خام با نرخ رسمی صادرات نفت به نقاط مورد نظر در پایگاه تامین می شود. درآمدهای حاصل از این بخش از طریق پالایشگاه نفت خام خاتم الانبیا (ص) تسویه خواهد شد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس در آخرین جلسه این کمیسیون به تشریح مصوبات پرداخت و گفت: در سال 1401 موز با سقف منابع سازمان موافقت کرد.

زارع گفت: کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه امروز در اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با سرمایه گذاری عمومی و اصلاحات بعدی آن، صندوق توسعه ملی را مکلف به قانونی شدن صدور کرد. از پروانه های تنفسی .پیگیری از تامین محل های مشمول قانون که دارای پروانه ساختمانی از وزارت نفت هستند به نحوی که مجوز استنشاق علوفه مذکور حداکثر در اوایل اردیبهشت ماه 1401 ابلاغ شود.

نماینده مردم آباد و بوانات در مجلس تاکید کرد: همچنین در مواردی که صندوق توسعه ملی سهم خود از صادرات نفت خام و میعانات گازی را به صورت نقل و انتقال نفت دریافت می کند، این حواله ها مجاز است به عنوان وجوه مورد استفاده قرار گیرد. تامین منابع لازم برای پروژه های تولیدی اولویت با کندی پروژه های پالایشگاهی و بازپرداخت اصل و سود ارزی این تسهیلات خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لوایح بودجه 1401 ادامه داد: تکمیل و تحویل نمازخانه ها از بند (ی) پاورقی یک میلیارد تن برای نمازخانه های سراسر کشور و یک میلیارد تن برای مصلای تهران اختصاص یافت. 1. ارزش این اقدام پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در ازای دریافت نفت خام به نرخ رسمی صادرات نفت به نقاط مورد نظر بر اساس مبنا تامین می شود و درآمدهای حاصل از این بند از طریق نفت خام تسویه خواهد شد. پالایشگاه نفت خاتم الانبیاء (ص)

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگری از این کمیسیون، مازاد شهریه دانشجویان زیرمجموعه کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بالغ بر 200 میلیارد تن درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته زیر مجموعه است. شکل وام از طریق سرانه های اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

زارع گفت: اقساط این وام ها پس از فارغ التحصیلی و اشتغال به افراد واریز می شود که اولویت اخذ وام با دانشجویان تحت پوشش موسسات حمایتی فوق و فرزندان معلولان نظامی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق همچنین برای ارائه تصویری صحیح از ایران، هزینه هایی برای اشخاص حقوقی برای تولید و انتشار محتوای فرهنگی، معرفی ظرفیت گردشگری به زبان خارجی با هماهنگی و تصویب هزینه های دفترچه راهنمای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت واجد شرایط مالیات در نظر گرفته می شود.

لایحه بودجه پیش از این در صحن علنی مجلس تصویب شده است و از ابتدای اسفندماه جزئیات لایحه بودجه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید