تصویب دستورالعمل‌های بازرسی، نگهداری و تعمیر پل‌ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و فواید عمومی از تصویب دستورالعمل بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر حمل و نقل و شهرسازیضمن تشریح نتایج یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی فنی زیربنایی حمل و نقل وی گفت: مطابق با اولویت های دور جدید فعالیت های شورای عالی فنی مسائل زیرساخت های حمل و نقل در خصوص بازنگری، به روز رسانی و تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه ها مطابق با رویکردها و روش های روز و فناوری های پیشرفته از جمله فناوری های هوشمند. ، دستورالعمل بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها در جلسه 147 این توصیه تصویب شد و مقرر شد پس از اجرای آزمایشی تا اوایل خرداد 1403 لازم الاجرا شود.

وی افزود: با عنایت به تاکید وزیر راه و فواید عامه مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت شوراها، کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی تحت مسئولیت این وزارتخانه برای بهبود و توسعه مدیریت حمل و نقل در کشور، تشکیل جلسات منظم و جلسات کارشناسی و جلسات مشورتی با دستور کار مشخص.

دبیر شورای عالی فنی امور زیرساخت های حمل و نقل ادامه داد: بازنگری و به روز رسانی آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به امور زیرساخت های حمل و نقل و تدوین دستورالعمل های جدید با توجه به رویکردها و روش های جدید و فناوری های پیشرفته از جمله فناوری های هوشمند در دستور کار این شورا قرار گرفته است. با توجه به گستردگی و تنوع مشکلات، نظرات و پیشنهادات کلیه کارشناسان و دست اندرکاران دولتی، خصوصی و دانشگاهی در حوزه های مربوطه پذیرفته، بررسی و در فرآیندها در چارچوب تشکیل و فعالیت کارگروه های تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. .

به گفته افندی زاده، در این راستا اسامی کارگروه های تخصصی در حوزه راه، راه آهن، دریا و هوا، زیرساخت های راه و روسازی، ابنیه فنی، سامانه های هوشمند و همچنین حمل و نقل و اقتصاد مسکن مشخص شده و به زودی دستورالعمل فعالیت آنها پس از نهایی شدن به اطلاع اعضا خواهد رسید.

معاون حمل ونقل جاده ای و شهرسازی افزود: در این جلسه دستورالعمل بازرسی، نگهداری و تعمیر پل ها به منظور حفظ وضعیت بهینه و بهبود عملکرد سازه پل ها، حفظ سرمایه ملی و تامین ایمنی استفاده کنندگان ارائه شد. و ارائه روشی یکسان و دقیق برای تحلیل آسیب پل ها و اتخاذ رویکردهای مناسب برای بهبود و نوسازی حمل و نقل که به درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه و جمع آوری شده است. تصویب و مقرر شد تا اوایل خرداد 1403 به صورت آزمایشی اعمال شود و سپس لازم الاجرا شود

افندی زاده در پایان به دیگر دستور کار این نشست اشاره کرد و گفت: دستور کار سوم به بررسی گزارشی از اجرای آیین نامه اجرایی هماهنگی، ایجاد و تحلیل پروژه های راه آهن اختصاص داشت. این آیین نامه در صد و بیست و نهمین جلسه شورا در سال 1395 به منظور تعریف تعاملات و تبیین ارتباط مجری و مجری در طراحی، ساخت، تحویل و بهره برداری از خطوط جدید شبکه ریلی تصویب شد. بررسی از منظر ملی و فرابخشی در دستور کار شورا قرار گرفت و مقرر شد نتیجه در جلسات بعدی به این شورا و در کارگروه تخصصی مربوطه برای تصمیم گیری ارائه شود.



آیا این خبر مفید بود؟