تعزیه رکن نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در بین جوانان است


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896355

جلالی گفت: مراسم عزاداری به مدت 5 شب با موضوع واقعه کربلا در فضای باز در فرهانسرای شهید فاز 4 مهرشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، آوا جلالی مدیر فرهنگسرای شهید فاز 4 مهرشهر از اجرای 5 شب تعزیه با موضوع واقعه کربلا در فضای بیرونی فرهنگسرا خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: روایت شهادت مسلم بن عقیل فرزندان مسلم، حسرت ابن یزید ریاحی، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع) است. پنج داستانی که در پنج شب در فضای باز فرهنگسرای شهید عاشقان سیدالشهدا(ع) به روی صحنه رفتند.

وی ادامه داد: گروه هنری یاس کبود سال هاست در این زمینه فعالیت می کند و اجراهای بی نظیری را در کرج و سایر نقاط کشور اجرا کرده است.

جلالی افزود: هدف از این تعزیه و مانند خانی درک ملموس واقعه کربلاست چرا که بیشتر مخاطبان ما نوجوانان و جوانان هستند و نمایش موسیقی جذاب تر است و درس آزادگی و خودخواهی را می گیرد. دقیق تر و مفهومی تر را فدای مخاطب کنند.

سرای شهید کارگردان فرهنگ تصریح کرد: استقبال از نمایش ها بی نظیر بود.

وی در خصوص وضعیت هنر نمایش دینی در البرز گفت: با تلاش مسئولین، وضعیت هنر نمایش مذهبی در کرج بهبود یافته و کیفیت اجراها افزایش یافته است، اما همکاری و نقش آفرینی فرهنگسراها و سازمان ها می تواند برای جذب مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان مفید باشد. بودن

جلالی خاطرنشان کرد: از همه مسئولانی که ما را در ارائه هر چه بیشتر این هنر در البرز یاری کردند تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید