تعطیلی مدارس؛ تاثیر بر کیفیت آموزش/دانش آموزان قربانی بی برنامگی مسئولان هستند

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1922998

آلودگی هوا، سرمای بی سابقه، بارش برف و باران از جمله دلایلی بود که بارها مدارس را مجبور به تعطیلی کرد و این تعطیلی های تصادفی سطح سواد دانش آموزان را به شدت تحت تاثیر قرار داد و این مشکل بسیار نگران کننده است و باید به فکر وضعیت نظام بود. کشور .

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ یک سال و نیم از آن زمان تعطیلی کامل مدارس به خاطر اینکه شیوع ویروس کرونا اتفاقا نه تنها ایران، بلکه بسیاری از کشورها هزینه های هنگفتی را بر دوش نظام آموزشی تحمیل می کنند که دانش آموزان را دچار عفت تحصیلی می کند.

با آغاز سال تحصیلی نگرانی خانواده ها برای آینده فرزندان کاهش یافت اما به نظر می رسد روال مرخصی همچنان ادامه دارد. آلودگی هوا، سرمای بی‌سابقه، بارش برف و باران و اتفاقاتی از این دست، همگی دلایلی بودند که مدارس را بارها و بارها مجبور به تعطیلی کردند.

در طول 4 ماه گذشته تقریباً روزی در کشور نیست که مدرسه ای در یکی از شهرها تعطیل نشود، به ویژه در شهرهای بزرگ که ضربه دومی به نظام آموزشی کشور وارد کرد. یک فاجعه آموزشی (آنلاین) در دوران کرونا. ما شاهد بودیم

سطح آگاهی دانش آموزان قربانی عدم مدیریت صحیح در اداره کنترل آلودگی هوا است

وحید وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تعطیلات اخیر گفت: تعطیلات مدارس در هر دوره ای که مد نظر باشد کاملا احساسی و غیر کارشناسی است.

وی با بیان اینکه مدارس به دلایل مختلف از جمله تعطیل هستند ادامه داد آلودگی هواآفشار گاز چرب.. این امر تنها کیفیت آموزشی مدارس را کاهش می دهد، گفت: تعطیلی مداوم و مکرر مدارس قابل توجیه نیست، زیرا عدم مدیریت آلودگی هوا دلیلی برای تعطیلی مدارس نیست. متاسفانه سطح آگاهی دانش آموزان قربانی عدم مدیریت صحیح در کنترل کاهش آلودگی هوا شده است.

وحیدی با بیان اینکه تعطیلات طولانی تابستان و تعطیلات نوروزی آسیب های زیادی به نظام آموزشی وارد کرده است، تصریح کرد: در دوران کرونا آسیب های جبران ناپذیری به کیفیت تحصیل دانش آموزان وارد شد به طوری که شاهد افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان بودیم. ، کارآمدی و اثرات مخرب پس از بازگشایی مدارس مشاهده شد که اضافه شدن این تعطیلی تنها باعث ترک تحصیل کودکان شده است.

یکی از اعضای کمیته آموزش با اشاره به اینکه سطح باسوادی کودکان در ایام کرونا به شدت تحت تاثیر آموزش مجازی قرار گرفته است، بیان کرد: این امر باعث شده برخی مدارس در تابستان کلاس های تقویتی برگزار کنند اما شهریه آموزشی معلمان پرداخت نشده است. با این حال .که بی انگیزگی را برای معلمان ایجاد کرد.

تعطیلات مدارس باید سازماندهی و برنامه ریزی شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تعطیلی مدارس اظهار داشت: تعطیلات بدون برنامه تحصیلات کشور ضربه می زند و باید استراحت کند سازماندهی شده استو برنامه ریزی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: تنوع بخشی به فضای آموزشی دانش آموزان و ایجاد نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند برای آموزش و پرورش کشور ضروری است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ بر اساس عادت دیرینه، ما مدارس را هر اتفاقی بیفتد تعطیل می کنیم. با بارش برف، آلودگی هوا و… که البته درست نیست و باید با ارتقای سواد فرزندانمان در این زمینه و آموزش سواد سلامت در زمان آلودگی هوا، مراقب دانش آموزان باشیم. در بسیاری از کشورها آلودگی بیشتر از شهرهای ما است اما بچه ها همیشه به مدرسه می روند و با رعایت پروتکل های مورد نظر می توان از تعطیلی جلوگیری کرد و باید به این مرحله نیز برسیم..

به گزارش دانا؛ شیوع ویروس کرونا در کشور موجب محرومیت دانش آموزان از حداقل آموزش حضوری شده و اکنون با تعطیلی های تصادفی بیش از پیش با چالش های آموزشی مواجه شده اند. متأسفانه این موضوع نگران کننده و قابل تامل است و باید به فکر این الگوی آموزشی بود چرا که اگر قرار است چنین شود باید فاتحه آموزش عمومی کشور را بخوانیم.

دیدگاهتان را بنویسید