تعمیر و ساخت 5000 واحد مسکونی در شهرری


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836871

توسعه حمل ونقل ریلی، احداث پارکینگ، نوسازی بافت های فرسوده، اجرای پروژه های زیربنایی، ایجاد منابع درآمدی پایدار و توجه به رعایت عدالت در ارائه خدمات از مهمترین محورهای کاری شهرداری است. 20 امسال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز : شهرداری ها از بدو تولد تا مرگ در تمامی مسائل مربوط به زندگی مردم در جامعه نقش آفرینی می کنند.

گستره خدمات و مسئولیت های شهرداری ها، تامین منابع مالی و بودجه لازم برای ارائه خدمات عمومی و همچنین اجرای پروژه های زیربنایی و پایدار را مهم می ساخت، زیرا منابع محدود رهبری شهر برای تسریع توسعه شهرها را باز می کند.

منطقه 20 تهران با تعریف و اجرای پروژه های بزرگ و پایدار در تلاش است تا با ارائه خدمات روزمره و روتین از سنگفرش خیابان ها و معابر گرفته تا نظافت، زیباسازی و مانند آن، بخشی از کمبودها و عقب ماندگی های عمومی را جبران کند. در این منطقه جغرافیایی در شهرری.

جهت اطلاع از مهمترین سرفصل های کاری، سیاست ها، برنامه ها و اقدامات شهرداری منطقه 20 تهران در سال 1401. سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 تهران در گفتگویی هستیم که در ادامه می خوانید.


مهمترین اولویت های کاری شهرداری منطقه 20 در سال جاری چیست؟


رضوی: توسعه حمل‌ونقل ریلی با تکمیل خطوط در حال اجرا و اتصال خطوط شش و یک متروی تهران در محدوده شهری در اولویت است.

در این دوره از مدیریت شهری، اقدامات زیربنایی، برنامه ها و خدمات لازم در برنامه درسی گنجانده شده و برای برخی از آنها فعالیت های اجرایی آغاز شده است.

ما معتقدیم شهری در حوزه عمرانی و زیرساختی نیاز به حمایت و اعتبار دارد، بنابراین در مجموعه مدیریت شهری به ویژه شهرداری سه ماهه 20 درصدد هستیم تا اعتبارات مناسبی را برای توسعه چنین خدماتی اختصاص دهیم.

توجه به زیرساخت های جاده ای یکی از مهم ترین اقدامات زیربنایی در شهر است که در این راستا شهرداری برنامه های خوبی برای تقویت و توسعه حمل و نقل ریلی دارد.

بخشی از اقدامات برای اتصال خطوط 6 و 1 مترو و یکسان سازی آن با خط اجرایی راه آهن حومه ای و اقدامات و رایزنی های بعدی با شرکت راه آهن در دست اقدام است حمل و نقل ریلی شهروندان شهری پیش بینی شده است.

با توجه به اینکه عدم وجود تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید آوینی مشکلات ترافیکی ایجاد کرد، با اقدامات بعدی، اولویت ایجاد تقاطع های غیرهمسطح، مستقیم و کند در این مسیر است و در برخی از مقاطع نیز فعالیت های عمرانی و مقدماتی انجام می شود. .

در سال 1401 برای احداث پارکینگ بزرگ در ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم (ع) وام اعطا شد و بر این اساس یک پارکینگ چند هزار واحدی به صورت مستقیم با اعتبارات شهرداری یا در قالب احداث می شود. یک مشارکت

احداث پارکینگ طبقاتی عمودی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از پروژه های موثر برای رفع مشکل کمبود پارکینگ در این منطقه و پایان دادن به معضل تردد زائران است.

از سوی دیگر، ساخت کوچه بزرگ ترکیبی شامل مکان‌های تفریحی و سرگرمی همراه با معرفی فرصت‌های شهری تاریخی مانند اینانج، برج نقاره خانه، قبرستان قدیمی شهرری و کوه بی‌بی شهربانو در مجاورت پارک جنگلی آغاز شده است. در حال انجام.

همچنین برنامه ریزی هایی برای کاهش بخشی از آسیب های فیزیکی انجام شده که بخشی از آن به دلیل نزدیکی ری به پایتخت است.

اقدامات مختلفی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، هدف قرار دادن آب های سطحی، ساماندهی تصفیه فاضلاب و کاهش مخاطرات زیست محیطی آغاز یا انجام شده است.

برای کاهش مخاطرات زیست محیطی و وجود ریزگردهای ناشی از فعالیت های معدنی در شهر و توسعه 50 هکتار فضای سبز در مجاورت شهر برنامه ریزی شده است.

همچنین در حوزه کاهش صدمات ناشی از تصادفات منجر به جرح و فوت، منابع اعتباری در بودجه 1401 پیش بینی شده و اقداماتی برای ایجاد، ساخت و تعمیر تقاطع های غیرهمسطح، مستقیم و کنارگذر در بزرگراه آزادگان انجام می شود.


پیوست عدالت در حوزه مدیریت شهری مدتی است به فراموشی سپرده شده است برنامه شهرداری برای اجرای این شعار چیست؟


رضوی: باید به این مهم در نظام جمهوری اسلامی ایمان داشته باشیم و به برکت رهبری مستبد و عدالت محور نظام ولایی همه مسائل به ویژه در حوزه حکمرانی شهری باید بر اساس عدالت تصمیم گیری شود.

با قدردانی از خدمات مدیران سابق، اما باید گفت که نیازهای مردم جنوب تهران به ویژه در حوزه شهری نباید مورد توجه قرار گیرد، لذا درخواست ما از دولت شهری دولتی و غیردولتی پرداخت توجه بیشتر به این حوزه

من معتقدم تلاش برای رسیدن به این مهم باید بیش از گذشته و جسورتر از گذشته باشد.

پرداختن به این موضوع موجب انصاف نسبی در حوزه‌های انتخابیه و مناطق شهری می‌شود، بنابراین در تخصیص بودجه سال 1401 اعتباراتی برای برجسته‌سازی خدمات در مناطق کم برخوردار از جمله اعتبارات ویژه برای اماکنی مانند منطقه عباس‌آباد و شهرهای مسکونی ساخته‌شده در این منطقه و در آن‌ها در نظر گرفته شده است. پشتیبانی قوی برای حذف ناهنجاری های محیطی است.


بودجه شهرداری منطقه 20 تهران در سال 1401 نسبت به سال گذشته چقدر افزایش داشته است؟


رضوی: خوشبختانه در بخش بودجه اتفاقات خوبی افتاده است، بخشی از وام های مستقیم به شهرداری اعطا شده است و به بخشی دیگر که حوزه های متولی خارج از شهرداری هستند، توجه خوبی شده است، اما فعالیت ها در این حوزه انجام می شود. شهر.

بنابراین امسال فرصت‌های خوبی از جمله در زمینه محوطه‌سازی، اقدامات عمرانی، تخصیص اعتبار برای توسعه مترو، توسعه زیرساخت‌های پارکینگ، ساماندهی بهسازی و تعدادی پروژه دیگر امکان‌پذیر و امکان‌پذیر است.

به ویژه منطقه نفرآباد، بهسازی و آماده سازی کارخانه سیمان ری، آماده سازی محوطه چشمه علی، اعطای وام به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای فعالیت های فرهنگی در مجموعه ایوان ری و مواردی از این دست در بخش اعتباری ویژه. .


یکی از سیاست های شهرداری تهران در سال 1401 نوسازی بافت های فرسوده شهری بود، منطقه 20 چه نقشی در این میان دارد؟


رضوی: شهرداری به دنبال اجرای پروژه بزرگ مسکن در کلانشهر تهران است که در این راستا هماهنگی برای ساخت و ساز در قالب بخش خصوصی، انبوه سازی و اجرای پروژه های وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت های فرسوده و ساختارهای ناکارآمد

باید در این زمینه با استفاده از ظرفیت معاونت شهرسازی تهران گام های گسترده ای برداشته شود و به سمت رویکرد دولت در حوزه مسکن حرکت کرد.

به طور کلی باید گفت که پیگیری های زیادی در زمینه وام دهی و حمایت دولتی و بانکی از تولید مسکن در بافت های فرسوده و مشوق های شهرداری برای تشویق مالکان ناکارآمد به نوسازی منازل انجام شده است.

طرح قرارگاه تولید مسکن تاکنون امکان ساخت 5000 واحد ظرفیت بافت فرسوده و شهرسازی جدید در منطقه 20 را ارائه کرده است.

همچنین پیشنهادی برای اصلاح محدوده شهرک صنعتی شمال وجود دارد که با نهایی شدن آن برای استفاده بهتر در حوزه خدماتی و تولیدی و مسکن سازی مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر طرح دیگری برای کنترل نابسامانی در حوزه گرانی اجاره بها ارائه شده است که با اجرایی شدن آن از بالا رفتن حباب اجاره بها جلوگیری می شود.

این تفاسیر پیش بینی می کند که با حمایت دستگاه های متولی در حوزه ساخت و ساز و تولید مسکن بتوانیم با قیمت های بهتر برای شهروندان ساکن منطقه 20 زندگی بهتری داشته باشیم.

برای نوسازی منطقه نفرآباد شهرری شرایطی فراهم شده است که با هماهنگی میراث فرهنگی امکان ساخت یک طبقه اضافی برای شهروندان و مالکان و مشارکت سرمایه گذاران و انبوه سازان در زمین های شهرداری و سرمایه گذاری در تولید مسکن برای اقتصادی شدن بیشتر فراهم شود. صاحبان خانه


با توجه به محدودیت منابع درآمدی در شهرداری، چه سیاست هایی را برای ایجاد منابع درآمدی پایدار در پیش گرفته اید؟


رضوی: در سال های اخیر با کاهش منابع مالی و میزان ساخت و ساز، تمامی شهرداری های کشور با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند و این مشکل در تمامی حوزه های مدیریت شهری به ویژه شهرداری تهران وجود دارد.

از این رو اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین اعتبار برای حرکت جهادی کل در توسعه، رشد و تغییر سیمای شهرها یکی از اقدامات ضروری و دانش بنیان در حوزه حکمرانی شهری است که در دستور کار ویژه این سازمان قرار دارد. تهران. .

بنابراین باید این ظرفیت به تدریج در مناطق ایجاد شود تا شهرداری ها دیگر منتظر منابع ناپایدار نباشند و برای توسعه فعالیت ها برنامه ریزی داشته باشند.

علاوه بر تامین اعتبار برای هزینه های جاری و نگهداری شهر، تامین اعتبار برای اجرای فعالیت های مثبت و عمرانی در شهر از جمله تعریف زیرساخت های بزرگ در حوزه خدمات عمومی ضروری است.

بنابراین تجربه حوزه های خوب حکمرانی شهری، شهرداری ها را ایجاب می کند که برای تقویت منابع مالی و درآمدهای خود از روش های تامین مالی مانند استفاده از منابع مالی، بورس، مشارکت و بخش های سرمایه گذاری استفاده کنند که البته این رویکرد نیز در دستور کار قرار دارد. شهرداری منطقه 20 تهران.

یکی از اقدامات مثبت شورای شهر در این راستا برای تقویت منابع مالی شهرداری 20، اختصاص استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در مناطق اطراف حرم و تصویب پروژه 500 میلیارد تنی است.

معتقدم ایجاد منابع مالی پایدار و حمایت از پروژه ها باید یکی از مهم ترین برنامه ها برای مدیریت شهرها و شهرداری های کشور باشد، اما در این زمینه کار زیادی داریم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید