تغییری در قیمت نان در مازندران نداریم


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837561

عباسعلی وفایی نژاد گفت: در استان مازندران هیچ دستورالعملی برای تغییر قیمت نان سنتی نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباسعلی وفیانژاد در گفت و گو با بلاغ گفت: طبق سیاست اخیر دولت تنها در صنایع فله و نیمه حجیم و در حوزه نان تغییرات قیمتی در حوزه آرد و گندم داشته ایم.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم از 2 هزار و 700 تن به 12 هزار تن و آرد نیز به 16 هزار و 900 تن تغییر کرده است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، تغییراتی در حوزه محصولات مرتبط با این موضوع ایجاد شده و دولت سیاست ها و برنامه های خود را برای مسائل جبرانی بازنگری کرده است.

وی گفت: در استان مازندران دستورالعملی برای تغییر قیمت نان و نان سنتی نخواهیم داشت و این روند به گونه ای مدیریت می شود که نان با همان قیمت فعلی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود.

این مسئول با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع استان گفت: برای اطمینان از خرید این محصول 17 مرکز در 9 شهرستان با توجه به نوع توزیع در استان فعال شده است.

وفایی نژاد ادامه داد: بر اساس آمار حدود 9 هزار هکتار زمین به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 13 هزار و 800 تن محصول توسط کشاورزان خریداری شود.

وی قیمت هر کیلوگرم کلزا را با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به ازای هر 15 هزار تن اعلام کرد و درباره شایعه افزایش قیمت نان در استان گفت: با توجه به اینکه شاهد تغییر قیمت آرد و گندم در حوزه صنعتی فله هستیم. نان هر کیلوگرم گندم از 2700 حجم به 12000 حجم تبدیل شد که در نتیجه قیمت آرد به 15 تا 16900 حجم در هر کیلوگرم تغییر یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: دولت برای جبران هزینه ها سیاست ها و برنامه هایی دارد و در مازندران هیچ برنامه و دستورالعملی برای تغییر قیمت نان یا نان سنتی نخواهیم داشت و فرآیند به قیمت عرضه پیش می رود. نان قیمت های فعلی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید