تغییر جو در بازار ارز/خروج دلار به چه قیمتی امکان پذیر است؟

تغییر جو در بازار ارز/خروج دلار به چه قیمتی امکان پذیر است؟

روز جدید : پس از چند روز کاهش موقتی قیمت دلار در بازار امروز، اتفاق مهمی در صرافی های بانک ها رخ داد که همزمان دلار و یورو در صرافی های بانکی تغییر کانال دادند.

رفتار صرافی ها در بازار امروز کمی متفاوت از روزهای گذشته بود و با وجود اینکه در روزهای پایانی معاملات عمده ای در بازار وجود نداشت، از امروز معاملات از سر گرفته شد.

قیمت دلار در صرافی های بانکی 25980 حجم اعلام شد. اگرچه قیمت دلار نسبت به دیروز کاهش جزئی داشت، اما با توجه به تغییر کانال، این کاهش بسیار مهم تلقی می شود.

کاهش قیمت دلار در صرافی های بانکی نیز زمینه را برای کاهش قیمت دلار در بازار آزاد فراهم کرد که در نتیجه قیمت دلار در بازار آزاد به انتهای کانال 27000 تنی برای فروش رسید. .

در حالی که دلالان در روزهای اخیر تلاش زیادی برای فروش دلار با قیمت های بالاتر و تعیین قیمت در بازار انجام داده اند، فسخ معاملات کلان مانع از تاثیرگذاری آنها شده است.

در بازار ارز امروز شرایط عادی است و بازگشت خرید و فروش در بازار باعث شده تا صرافی هایی که پیش از این انفعال خود را در خرید و فروش ارز ثابت می کردند، اکنون اعلام کنند که خرید و فروش کرده اند. تمدید شده اند. نکته مهم اینکه بر اساس بخشنامه دولت، فروش دلار تنها برای 25 مورد استفاده اعلامی از سوی بانک مرکزی مجاز بوده و همراه داشتن گذرنامه و بلیط سفر برای خرید ارز مسافرتی مجاز است.

آیا دلار سقوط خواهد کرد؟

صرافی ها در پاسخ به این سوال که آیا دلار کاهش می یابد یا خیر؟ گفته می شود قیمت هر دلار می تواند با 25 هزار تن به کف کانال سقوط کند، اما نکته اینجاست که این کانال هسته سخت مقاومت در برابر دلار در یک مبادلات بانکی محسوب می شود. احتمال ورود دلار به کانال 26000 تنی در بازار آزاد نیز وجود دارد، اما صرافان با استناد به بودجه سال آینده می گویند کاهش قیمت ها کمی سخت تر از این به نظر می رسد مگر اینکه معادلات تغییر کند.

نرخ دلار در بازار سال آینده 23 هزار تن تعیین شده است و همیشه در شرایط عادی بین دو تا چهار هزار تن اختلاف بین این نرخ با بازار آزاد وجود دارد.

کاهش حساسیت دلار به مذاکرات؟

علی عسگر سمیعی رئیس سابق کانون صرافی ها در پاسخ به این سوال که آیا حساسیت بازار ارز نسبت به مذاکره کاهش یافته است یا خیر؟ وی گفت: نگاه به بازار ارز معطوف به مذاکره است و عدم افزایش قیمت دلار در این مدت نشان از واکنش مثبت بازار به اتفاقات اخیر دارد.

فردوسی یکی دیگر از مدیران بورس منطقه نیز به خبرآنلاین گفت: نکته مهم این است که دلار روند صعودی ثابتی را تجربه کرده است اما در شرایط فعلی این روند متوقف شده و سپس کاهش یافته است، اما طبیعی است که این روند را تجربه کنیم. چکش و واکنش احساسی از بازار نبینید.

دیدگاهتان را بنویسید