تغییر کاربری اراضی، بلای مهاجرت به مازندران


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822515

اولین دبیر کشوری صنعت ساختمان استان پیشنهاد کرد؛

بهرام شعبانی با بیان مشکلات مهاجرت در مازندران گفت: تغییر اساسی در فرهنگ و اقلیم ایجاد شده است، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و از بین رفتن پوشش جنگلی از پیامدهای مهاجرت به این استان در نتیجه فروش زمین به کشاورزان است. ” یک جعلی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ بهرام شعبانی دبیر اولین همایش ملی صنعت ساختمان به میزبانی استان مازندران در اردیبهشت ماه در نشست خبری صبح امروز با اشاره به محوریت این همایش گفت: استفاده از تجربه معماری بومی مازندران، شناخت معماری بومی مازندران، پایداری در معماری و شهرسازی. برنامه ریزی، جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست از اهداف این جشنواره است.

وی با بیان افزایش مهاجرت به مازندران گفت: کم آبی در شهرهای کویری، افزایش خرید در شهرهای شمالی و بازار کار در مازندران از عوامل تاثیرگذار در مهاجرت است که به گفته یکی از مدیران کل 70 روستای روستایی به این میزان مهاجرت رسیده است. 400 خانواده

دبیر اولین همایش ملی صنعت ساختمان ادامه داد: رشد نقطه ای معاملات کشور در پاییز 1400 نسبت به سال قبل دو برابر شد و این در حالی است که تهران کمترین حجم معاملات را داشته است.

وی به دلایل مهاجرت به مازندران اشاره کرد و افزود: افزایش تعامل ساکنان شهرهای بزرگ به دلیل فضای سبز این استان، آلودگی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ، تسهیل تردد ناشی از جاده ها و گسترش تاج در دو سال گذشته و شرایط خاص، محدود کردن سفر به خانه دوم در قالب خرید یا اجاره قرنطینه و کار از راه دور، زمینه‌های زندگی در شمال را افزایش داد و انگیزه برای سایر سرمایه‌گذاران با توجه به تورم کاربر ایجاد شد.

شعبانی با بیان مشکلات مهاجرت در مازندران گفت: تغییر اساسی در فرهنگ و اقلیم ایجاد می شود، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب پوشش جنگلی از پیامدهای مهاجرت به این استان است که منجر به فروش زمین به کشاورزان می شود.

وی تشکیل همایش را بررسی مشکلات و راه حل آنها عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان، انبوه سازان، سرمایه گذاران در یک جا جمع می شوند و درباره این موضوع صحبت می کنند، این رویداد باید به درستی شکل بگیرد تا نسل های آینده شکل بگیرد. «شما می توانید از این جنگل، آب و طبیعت استفاده کنید.

شعبانی از راه اندازی دبیرخانه دائمی در مازندران خبر داد و گفت: دارای دبیرخانه دائمی است، استاد محمود گلابچی سخنران هستند، این همایش با هدف معلمان برگزار می شود و مزایای تجربه همایش محور 11 جایزه خواهد بود.

وی الگوهای پایدار در معماری شهری را از اهداف این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: معماری ما نیاز به انسجام دارد، در برخی شهرهای بزرگ قبل از اجرای پروژه نما در شورای نما تصویب می شود.

دبیر اولین همایش ملی صنعت ساختمان گفت: بررسی کردیم، بیشترین سرمایه گذار را از استان های اصفهان، مشهد و خوزستان داشتیم، سرمایه گذاران را نیز به این همایش دعوت کردیم؛ ما در این همایش حضور پیدا کردیم. زیرا ورود آنها تبعاتی دارد و باید بتوانیم به این مشکل رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این همایش دو موضوع مطرح می شود، گفت: موضوع اول مشکلاتی است که وجود دارد و مشکلات به طور کامل بیان می شود و موضوع دوم رسالت این همایش است که باید مشکلات را به صورت ریشه ای حل کنیم و این همایش مشکلات را حل خواهد کرد. در نظر خواهم گرفت.

لازم به ذکر است این همایش قرار است اردیبهشت ماه سال جاری و با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از معماران و مهندسان به میزبانی استان مازندران برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید