تفکر بسیجی حلال مشکلات کشور است


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913211

دبیر شورای نگهبان تفکر بسیجی را حلال مشکلات کشور دانست و گفت: این تفکری است که اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز محقق می کند و زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه 11 آذر 1401) در جلسه این شورا با اشاره به هفته بسیج و سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یاد و خاطره از همه کسانی که با روحیه بسیجی زندگی کردند و به این ترتیب نورزیدان را که از جان خود پشیمان نشد ارج می نهیم.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن در نگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری محدود به تشکیلات بودن نیست، گفت: بسیجی بودن از نظر این بزرگواران یک نوع تفکر است، یک نوع. فرهنگ و سبک زندگی، مبتنی بر ارزش‌های جهانی اسلامی و میراث آزادگانی است که در طول تاریخ برای اعتلای جبهه حق مبارزه کرده‌اند.

آیت الله جنتی افزود: دشمنان ایران اسلامی می دانند تا زمانی که بسیجی وجود دارد و تفکر بسیجی وجود دارد، ایران اسلامی نه تنها در برابر آنها سر تعظیم فرود نخواهد آورد، بلکه الگویی برای آزادگان جهان خواهد شد. جهان، و این همان کاری است که مقاومت جهانی امروز در جبهه انجام داده است.» سلطه را به چالش کشید.

وی در ادامه تفکر بسیجی را حلال مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: این تفکری است که اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز محقق می کند و زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی می شود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: جوانان بسیجی که امروز جان خود را برای تامین امنیت مردم ایران می‌گذارند، همان کسانی هستند که در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا و حوادثی مانند سیل، خالصانه به مردم خدمت کردند. و زلزله ها

وی با اشاره به اینکه حضور پربرکت بسیجیان مومنی همچون آرمان علیوردی و سایر شهدایی که در حوادث اخیر در برابر دشمنان ایران زمین به زمین نهاده اند، نشان از تداوم بسیجیان در کشور دارد، افزود: همه آحاد مردم و بسیجیان همیشه هستند. در عرصه های مختلف برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کردند، مبارزه در میدان جهاد تبیینی را نیز از وظایف مهم خود بدانند.

آیت الله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه بی روحی بسیجی زندگی ذلیلانه را به دنبال دارد، به درس های تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه در تاریخ کشور ما اتفاقاتی رخ می دهد که هر ایرانی آزاده ای از این بررسی احساس تحقیر می کند.

وی یکی از این اتفاقات را برگزاری همایش سران متفقین در تهران در آذرماه 1322 برشمرد و گفت: این واقعه که در رژیم پهلوی رخ داد، مملو از رفتارهای تحقیرآمیز بود که برای جوانان خوب و ضروری است. در مورد شرایط مختلف ایران با مطالعه تاریخ باید حاکمان امروز را از ایران ذلیل آن سالها آگاه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید