تقویت نظارت بر واحدهای نانوایی با همکاری شرکت دانش بنیان / پرداخت دو روزه مطالبات گندمکاران


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823608

رئیس اداره کل غله و خدمات بازرگانی استانداری گلستان اعلام کرد؛

افشار گفت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان و نصب دوربین در نانوایی ها سعی داریم از تحویل خارج از شبکه آراد جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا افشار سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با حضور در دفتر گلستان ما از آمادگی گلستان برای خرید گندم خبر داد و گفت: بیش از 40 هزار تن گندم در قالب خرید گندم مازاد از نیاز کشاورزان و بذرهای فرآوری نشده گندم طبق دستورالعمل ابلاغی توسط کشاورزان از شرکت های تولید بذر خریداری می شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان بابیان اینکه هیچ تعهدی در قبال کشاورزان در خصوص خرید تضمینی گندم نداریم، گفت: در حال حاضر هیچ گونه تعهدی در قبال کشاورزان نداریم.

افشار گفت: پیش بینی ما برای امسال تولید 900 هزار تن گندم در استان گلستان است و امیدواریم بتوانیم همین میزان را از گندم کاران خریداری کنیم، دنیا در شرایط خاصی قرار دارد و باید تلاش کنیم گندم را به سطح زیر برسانیم. کشور. چرخه مصرف.”

وی افزود: یکی از مهمترین چالش ها بحث پرداخت گندم کشاورزان است و وزیر جهاد کشاورزی قول داده است که مطالبات کشاورزان ظرف دو روز پرداخت شود.

این مسئول گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی نتوانستیم بیش از 450 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری کنیم اما امسال شرایط بهتری داریم.

افشار به شلوغی نانوایی ها اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یافته و پس از آن قیمت آراد افزایش می یابد و این امر موجب تخلف در نانوایی ها می شود زیرا قیمت آراد یارانه ای (یک یا دو) 34 هزار تن است و کلاس A دولتی آراد 52000 تن به نانوایی ها می دهد اما همین کالا در بازار کیسه 700000 تن قیمت دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به قطع عرضه آرد یارانه ای به واحدهای تولیدی و کارخانه ها، تقاضای نانوایی ها برای عرضه آرد افزایش یافته و نیاز است نظارت بیشتری در این بخش صورت گیرد و از این رانت جلوگیری شود. درگیری قضایی با متخلفان تشدید خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: باید تلاش کنیم تا کل عملیات از فروش گندم تا آراد واقعی باشد و این مشکل چندین ماه طول بکشد و همچنین برای نظارت بر نانوایی ها، چندین طرح از جمله بررسی کارتخوان، مصرف گاز و نصب دوربین با کمک یک شرکت دانش فونداسیون را در دستور کار قرار دادیم تا ببینیم آرد توزیع شده در نانوایی ها تبدیل به خمیر می شود و به دست مصرف کننده می رسد یا خیر.

افشار گفت: با همکاری جهاد کشاورزی استان باید سامانه پاسخگویی مردمی به صورت 24 ساعته راه اندازی شود و مردم به زودی گزارش های خود را به سامانه ارسال کنند.

وی افزود: متاسفانه بخشی از نان به عنوان خوراک دام صادر می شود و تعطیلی خودسرانه بلوک ها و همچنین تقاضای مردم برای خرید در ساعات نزدیک به افطار باعث ازدحام نانوایی ها شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید