تلاش برای خنثی سازی تحریم های بین المللی علیه ایران و روسیه در دستور کار قرار دارد

ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801985

وزیر امور خارجه با بیان اینکه موضوعات راهبردی مختلفی در روابط ایران و روسیه وجود دارد، گفت: توسعه همکاری های تجاری، گسترش همکاری های بلندمدت و رفع برخی موانع و تلاش برای خنثی سازی تحریم های بین المللی به طور جدی در دستور کار قرار دارد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مسکو به سر می برد، امشب (چهارشنبه) در صفحه اینستاگرام خود در خصوص روابط ایران و روسیه نوشت: موارد مختلفی وجود دارد. مسائل استراتژیک در روابط تهران و مسکو. ما روسیه پوتین را با اتحاد جماهیر شوروی سابق متفاوت می بینیم و نگاه استراتژیک دو کشور به روابط خارجی را نقطه اتکای روابط جدید می دانیم.

وی افزود: علیرغم محدودیت های اعمال شده توسط تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تمایل شدید بخش خصوصی و دولتی دو کشور برای همکاری در زمینه صادرات و واردات به روسیه وجود دارد. “

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور، گسترش همکاری‌های بلندمدت و رفع برخی موانع از جمله ضعف زیرساخت‌ها، منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش برای خنثی کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه دو کشور. کشورها در دستور کار هستند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پاسخ به دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود در راس هیاتی بلندپایه به مسکو سفر کرد و امشب با پوتین دیدار کرد.

آیت الله رئیسی در این دیدار گفت محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه وجود ندارد و پوتین گفت که دو کشور دستور کار گسترده ای در پیش دارند.

سعید حاطب زاده روز دوشنبه 26 دی ماه در دیدار یک هفته ای با خبرنگاران، سفر رئیس جمهور به مسکو را سفری مهم به دنبال سیاست خارجی متوازن دولت توصیف کرد و افزود: دکتر رئیسی با همتای خود دیداری مفصل خواهد داشت. حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فناوری و مردمی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید