تلاش ساترا برای تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن است


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896146

پس از بسته شدن آپارات بازی برداشته شد.

ساترا بر انجام تعهدات قانونی خود در چارچوب مقررات ابلاغی و مقررات محتوایی تاکید دارد و توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن را از وظایف اصلی خود می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این سازمان (ساترا) در پاسخ به ابهامات و سوالات ایجاد شده توسط مجموعه صبا ایده (فیلم ضبط شده توسط محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل صبا ایده؛ صاحب تجهیزات) و با توجه به اینکه انتشار فیلم مذکور سوالاتی را برای برخی از افراد علاقه مند به دنیای استریمینگ بازی های رایانه ای را ایجاد کرده است، موارد زیر را برای آموزش عموم مردم بیان می کند:

1. سرویس بازی آپارات به دلیل پخش زنده بازی های دیجیتال (استریم بازی) و طبق قانون تعریف انحصار پخش زنده توسط سازمان صدا و سیما، بدون اخذ مجوز از ساترا ایجاد شد. اما ساترا به احترام کاربران اکوسیستم بازی های دیجیتال که بدون اطلاع از غیرقانونی بودن این سرویس پخش زنده به عضویت درآمده اند و در این زمینه فعال هستند، نه تنها نامه ای به آپارات ارسال نکرد تا بسته شود. این سرویس، اما برای حفظ آن، بارها توصیه های مفیدی برای سالم سازی محیط مذکور و مطابق با استانداردهای محتوایی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و سامانه ایسرا (سیستم رده بندی سنی بازی های رایانه ای) ارائه کرده است.

2. اینکه یک بخش خصوصی به هر دلیلی تصمیم به تغییر زمین بازی پس از جذب تعداد معینی از کاربران بدون توجه به خواسته کاربران و حقوق آنها گرفته است، نشان دهنده عدم مسئولیت پذیری و عدم رعایت اخلاق حرفه ای است. به هر حال ساترا طرفدار حقوق مصرف کننده نیست.

3. انتظار می رود شرکتی که ادعا می کند دانش بنیان است بتواند محتوای سالم اکوسیستم بازی های دیجیتال را در اولویت قرار دهد و در کنار آن ایجاد نشاط اجتماعی، حفظ امنیت روانی خانواده ها، کودکان و نوجوانان را در اولویت قرار دهد و پایداری داشته باشد. اقداماتی برای سازماندهی و بهبود کسب و کار شما

4. ساترا بر اجرای تعهدات قانونی خود در چارچوب مقررات و آئین نامه محتوای ابلاغی تاکید دارد و توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن (به عنوان یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی) را از محورهای اصلی خود می داند. مأموریت‌ها و لذا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سایر نهادهای مرتبط از پلتفرم‌های بازی‌های دیجیتال پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید