تلاش می کنیم کشورهای هدف صادراتی استان زنجان را افزایش دهیم

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782236

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان:

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات استان به ترکیه است، گفت: در تلاش هستیم تا اهداف صادراتی استان را افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اهمیت ویژه کشور ترکیه در سبد صادراتی صادرکنندگان استان زنجان گفت: بیشترین صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است.

وی با اشاره به سیاست هایی که باید اتخاذ شود تا صادرات استان کاهش پیدا نکند، گفت: به نظر من باید دو روش اتخاذ شود تا صادرات استان کاهش پیدا نکند و در حال حاضر این دو روش در حال اجراست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: با توجه به روابط دیپلماتیک و تجاری ایران و ترکیه، این روابط باید در سطح بسیار بالایی با سفارت ترکیه در ایران حفظ شود.

وی با اشاره به حضور پرسنل سرکنسولگری ترکیه در استان زنجان طی چند روز گذشته گفت: در جلساتی که با نمایندگان سرکنسولگری ترکیه در تبریز داشته ایم مسائل و موانع صادرات استان را مطرح کرده و در حال پیگیری مسائل تجاری هستیم. افزایش صادرات “

رنگرونا با بیان اینکه نقشه راه صادرات استان در دو سال اخیر تدوین شده و در تلاش هستیم تا نقشه راه صادرات استان را اجرایی کنیم، افزود: یکی از برنامه های شناسایی شده در نقشه راه صادرات استان، افزایش سبد کالایی و افزایش هدف صادراتی است. کشورها. “F.

وی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم صادرات به ترکیه را با کیفیت صادرات حفظ کنیم، ادامه داد: علاوه بر کشورهایی که در حال حاضر با استان تجارت می کنند، برای صادرات خود به کشورهای دیگر نیز روی آورده ایم که ممکن است کالایی باشد. استان زنجان آنها در این کشورها مصرف می شوند و بازار مصرف خوبی برای کالاهای روستایی هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: ما به شدت تلاش می کنیم تا روابط تجاری را با کشورهایی که در این کشورها کمتر یا اصلاً روابط تجاری نداشتند و این کشور با کشورهای هدف صادراتی استان ادامه دهیم. ” اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث رایزنان اقتصادی استانی نیست و یک موضوع ملی است، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت افرادی را به عنوان رایزن اقتصادی به کشورهای هدف برای انجام ماموریت اعزام می کند.

رنگرونا گفت: ما در حال حاضر بیش از پنج مشاور اقتصادی در خارج از کشور نداریم. یکی از برنامه های سازمان تجارت و درخواست بخش خصوصی افزایش تعداد مشاوران اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید