تلاش نمایندگان برای اجرای مصوبه تعویق تسهیلات بانکی/ تخریب بخش کشاورزی، نابودی اقتصاد کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین رحیمی سخنگوی تشکل های کشاورزی کردستان به خبرنگار کُردتودی گفت: سال زراعی هزار و چهارصدمین سال زراعی استان کردستان به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی بدترین سال برای کشاورزان و کشاورزان استان کردستان است.

وی با تاکید بر اینکه تولید گندم در سال جاری به یک پنجم کاهش یافته است، افزود: با توجه به گرانی دام های درگیر، دام فروش نمی رود و کشاورزان در شرایط سخت مالی قرار دارند.

نماینده تشکل های کشاورزی استان کردستان گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت قبل از تیرماه 1400 به صراحت اعلام کردند که به دلیل خشکسالی تمامی وام های بخش کشاورزی اعطا می شود و سود، جریمه و تاخیر تعلق می گیرد. توسط دولت پرداخت شده است، اما پس از گذشت شش ماه، تاکنون هیچ اقدامی در مورد این مصوبه صورت نگرفته است.

رحیمی از مسئولان گلایه می کند: چرا مطالبه حقوق کشاورزان نادیده گرفته می شود، چرا شعار سال رهبر معظم انقلاب نادیده گرفته می شود که از فرماندهی و حمایت از تولید حمایت نمی کنند، جز اینکه هزاران کشاورز بی توجهی می کنند نابود شده است.

وی تاکید کرد: وام کشاورزان زحمتکش به پایان رسیده است و هر لحظه و هر دقیقه سود جریمه دیرکرد به مطالبات آنها اضافه می شود و بانک هموطنان برای پرداخت آنها فشار وارد می کند.

نماینده تشکل های کشاورزی استان کردستان خطاب به نمایندگان استان کردستان گفت: نمایندگان شما برای خدا کار کنید و اقدام عاجل کنید و اجازه ندهید بیش از این آبروی این قشر زحمتکش به دلیل بدهی و شرمندگی برود. زنان و فرزندانشان.»

رحیمی گفت: ما نیز مانند سایر اصناف می توانیم از طریق مجامع مسالمت آمیز حقوق خود را مطالبه کنیم اما ابتدا از نمایندگان با یک دست و یک رای می خواهیم که نمایندگان استان ها و شهرستان های دیگر را برای اجرای مصوبه کابینه قبلی همراهی کنند. تلاش خود را مضاعف کنید و وزیر جهاد کشاورزی و بانک مرکزی را به مجلس بیاورید تا پاسخگوی این بی توجهی و ظلم بزرگ باشد و نشان دهد که نمایندگان حامی مردم و کشاورزان هستند.

6665330f 6d03 4015 8a72 5e8b09e9e85e خبر خاکستری

رئیس جمهور باید برای اجرای مصوبه تعویق تسهیلات بانکی به وزرای ردیف دستور بدهد!

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کُردتودی گفت: اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از گذشت 5 ماه این مصوبه همچنان در پیچ و خم اجراست و بانک های موجود به ویژه بانک کشاورزی هیچ اقدام و همکاری در خصوص بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی نداشته اند. تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته است.»

زندیان تصریح کرد: در این شرایط که کشاورزان از یک سو با کمبود نقدینگی برای تامین موسسات برای برداشت محصول بعدی مواجه هستند و از سوی دیگر با اقدامات قهری بانک کشاورزی برای بازپرداخت وام ها، خواهشمندیم سریعا به بانک مرکزی دستور دهد: «فوراً اعمال این قانون و دلایل تاخیر و عدم همکاری بانک به ویژه بانک کشاورزی را اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید