تمایل ایران به انتقال تخصص زیست محیطی به کشورهای منطقه


ساعت: 07:25
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882755

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر آمادگی ایران برای انتقال تجربیات زیست محیطی به کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلاجه در دیدار با وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان که در حاشیه نشست منطقه ای وزرای محیط زیست برگزار شد، با اشاره به ریشه های تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان، گفت: اظهار داشت: ما معتقدیم که تفاوت زبانی نمی تواند دو ملت ایران را از هم جدا کند و ارمنستان را تجزیه کند. زیرا هموطنان ارمنی عزیزمان در این کشور از تمامی حقوق و مزایای شهروندی ایرانی برخوردارند.

وی افزود: ما کشورهای همسایه باید در شادی و غم در کنار هم باشیم و مردم ما در سایه این دوستی و مهربانی روزهای خوبی را سپری کنند.

معاون رئیس جمهور آلاینده های زیست محیطی را عامل رنج بشر عنوان کرد و گفت: امیدوارم با همکاری کشورها بر چالش های آلاینده های زیست محیطی فائق آییم.

سلازه با اشاره به تجربه ارزشمند کشورمان در مقابله با چالش های زیست محیطی، آمادگی ایران را برای انتقال این تجربه به کشورهای منطقه از جمله کشور دوست و برادر ارمنستان اعلام کرد.


علاقه ارمنستان به تعمیق و گسترش همکاری های زیست محیطی با ایران

در آن جلسه حکوب سیمیدیان وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان با تشکر از میزبانی ایران در اجلاس منطقه ای وزرای محیط زیست گفت: در جلسه امروز بسیاری از موضوعات مهم مطرح شد که باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به همکاری های گسترده ایران و ارمنستان در زمینه های مختلف، علاقه این کشور را برای تعمیق و گسترش همکاری های زیست محیطی اعلام کرد.

سیمیدیان همچنین از عزم کشورش برای انجام اقدامات لازم برای ارتقای کمی و کیفی آب رودخانه ارس خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید