تهیه هلیکوپتر در پایگاه های آتش نشانی با کمک ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع

زمان: 16:00
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776881

مسعود منصور از تحویل هلیکوپتر به پایگاههای آتش نشان با کمک ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مسعود منصور امشب در سومین کنفرانس بین المللی جوانان انجمن جهانی حفاظت از خاک و آب در دانشگاه تربیت مدرس ، با بیان اینکه 125 میلیون هکتار از خاک کشور در معرض فرسایش آب و خاک است ، گفت: 31 میلیون هکتار از زمین منابع طبیعی کشور تاکنون تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است که در مقایسه با میزان فرسایش آنها ناچیز است.

وی اجرای عملیات آبخیزداری برای حفاظت از آب و خاک را موضوعی مهم خواند و افزود: سازمان جنگلها با احداث سدها ، کاشت و توسعه جنگلکاری سعی در کاهش روند فرسایش و کاهش آثار مخرب سیلاب دارد.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور تزریق آب به سفره های زیرزمینی و حفظ آن را بهترین راه برای حفظ آب و خاک دانست و اظهار امیدواری کرد که کارکنان و موسسات خیریه برای دستیابی به این اهداف با هم همکاری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه وام های این سازمان باید افزایش یابد ، گفت: حق منابع طبیعی و محیط زیست برای داشتن منابع بودجه ای کشور بیشتر از وضعیت فعلی است.

منصور ادامه داد: امسال اعتبارات این سازمان نسبت به سال قبل افزایش یافته است اما این میزان برای اجرای پروژه های بزرگ مدیریت حوضه ، جنگلداری و مراتع کافی نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 800 قنات بازسازی شد ، افزود: با احیای برخی قنات هایی که بیش از دو دهه است خشک شده اند ، مهاجرت معکوس مردم به روستاها آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت جنگل ها ، مراتع و حوضه های آبریز کشور با بیان اینکه برای ایجاد پایگاه هوایی آتش نشانی در جنگل های مازندران تفاهم نامه ای امضا شد ، گفت: این پایگاه در گرگان واقع شده است و امروز با توافق به منظور ایجاد پایگاه آتش نشانی در مازندران انجام شد. “

منصور با بیان اینکه سازمان برای ایجاد پایگاه مشکلی ندارد ، گفت: تامین هلیکوپتر یکی از نیازهای پایگاه ها است که با مشارکت نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران ، روند تهیه و مدیریت هلیکوپترها باید تقویت شود. “

وی با اشاره به کمبود جنگلبان گفت: اشتغال جنگلداران به اجرای پروژه ها بستگی دارد و زمانی که تخصیص بودجه برای پروژه مشکل باشد ، این افراد بیکار می شوند ، در حالی که روشن شدن وضعیت اشتغال جنگلداران موجود اقدامات را تقویت می کند. برای حفاظت از جنگل “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید