توصیه حکیمانه امام خامنه ای به فعالان انقلابی و سیاسی


ساعت: 23:07
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844061

رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود در چهاردهم خرداد سال 1401 در حرم مطهر امام خمینی (ره) توصیه های مهمی به فعالان عرصه های انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی نوشت: رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود در 14 خرداد 1401 در حرم امام خمینی (ره) توصیه های مهمی را به انقلابی، اجتماعی ارائه کردند. ، فعالان سیاسی و اقتصادی داشتند و گفتند:
1 اجازه ندهید ضد انقلاب و دشمن با انقلاب شما بی هویت شوند. اجازه ندهید حقیقت انقلاب را وارونه نشان دهد، آن را اشتباه نشان دهید. این یک توصیه است، این یک توصیه مهم است. جوانان باهوش و عاقل باید به این موضوع فکر کنند.
1/1. امام خامنه ای 20 بهمن 1396: انقلاب حقیقتی زنده است، موجود زنده ای که زاده می شود، رشد می کند، قوام دارد و عمر طولانی دارد اگر; و مرض هست، مرگ هست، ویرانی هست، وگرنه; این انقلاب است. مثل هر موجود زنده دیگری. انقلاب چون یک موجود زنده است، پس رشد می کند، رشد می کند، قوام و کمال برایش دارد.
1/2. 14 خرداد 1387: شعارهای اصلی که در این انقلاب بر روی پرچم انقلاب نوشته شده، شعار اسلامی بودن، پایبندی به مبانی دین و مبانی دینی، مخالفت با سلطه، مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم است. جهان. و حمایت صادقانه از همه مستضعفان.
1/3. 25 آذر 1385: انقلاب اسلامی مفتخر است که ارزشهای اسلامی، توحید، احکام الهی و ارزش معنویت اسلام را به جهانیان عرضه کند و موفق شد.
1/4. 19 دی 1381: انقلاب پرچمدار عدالت، آزادی، استقلال و عزت است.
2. نگذارید یاد امام در جامعه کم رنگ شود. همانطور که گفتم امام روح این انقلاب است. نگذارید حافظه امام کم شود، نگذارید امام را تحریف کنند.
2/1. امام خامنه ای 14 خرداد 1387: یاد امام یادآور عزت ملت ایران و بیداری ملت ایران است.
2/2. 7 تیر 1368: نکته اصلی این است که همیشه یاد و راه و اهداف امام (ره) را به یاد داشته باشیم و آنها را حفظ کنیم.
2/3. 14 خرداد 1396: اگر حقیقتی بارها تکرار نشود و به تفصیل و به ویژه ذکر نشود، شبهه تحریف این حقیقت به مرور زمان وجود دارد. بیشتر شما می دانید که انگیزه هایی برای تحریف شخصیت امام و تحریف انقلاب – که هنر بزرگ امام بزرگوار بود – وجود دارد. حقیقتی را که در مورد امام و انقلاب گفتیم باید تکرار کنیم. بگوییم و دوباره تکرار کنیم و فرصت را برای تحریف با تحریف استفاده کنیم.
2/4. 14 خرداد 1389: اگر دیدگاه امام اشتباه بیان شود، تفسیر نادرست باشد، گویی قطب نما از کار می افتد، راه گم می شود. هرکس به سلیقه خود، به میل خود صحبت می کند. در همین حال بدخواهان از فرصت استفاده می کنند و توضیح می دهند که ملت چگونه اشتباه خواهد کرد. جایگاه امام باید به صراحت بیان شود – چنانکه خود ایشان فرمودند، چنانکه خود نوشته اند; این معیار، راه امام، خط امام و صراط مستقیم انقلاب است.
3. اجازه نفوذ و استقرار طبقات مرتجع را ندهید. «ارتجاعی» یعنی چه؟ … مرتجع کسی است که در سیاست و سبک زندگی تابع سیاست و سبک زندگی غربی است. این ارتجاعی است. این [وضع] او در کشور ما بود. در زمان حکومت فاسد و وابسته پهلوی، سبک زندگی غربی در کشور بود، انقلاب آمد و آن را رد کرد. هر که به سوی او برگردد مرتجع است. این مرتجع ممکن است تی شرت و شلوار و پاپیون و ادکلن فرانسوی لی را پاره کند اما مرتجع است. هرکس به زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی روی آورد مرتجع است. اجازه ندهید کشور شما واکنش نشان دهد. نگذارید واکنش در بدنه کشور ریشه دواند.
3/1. امام خامنه‌ای 31 بهمن 1393: (غرب‌ها) به فسق و برهنگی افتخار می‌کنند، به این می‌بالند که اخلاق جنسی را رعایت نمی‌کنند. یعنی آن که در قصص قمر معروف می شود، معروف می شود، منکر می شود، معروف می شود; این در حال حاضر در جهان غرب اتفاق می افتد.
3/2. 14 اکتبر 2012: فرهنگ غربی یک فرهنگ تهاجمی است. فرهنگ غربی فرهنگی است که فرهنگ ها را از بین می برد. غربی ها هرجا وارد می شوند فرهنگ های محلی را تخریب می کنند، پایه های اجتماعی اساسی را از بین می برند. تاریخ ملت ها را تا می توانستند تغییر دادند. زبانشان را عوض کردند. آنها خط خود را تغییر دادند… غربی ها پایه های فرهنگی و اعتقادی را در جایی که می توانستند نابود کردند… فرهنگ غربی ذهن ها، افکار را مادی می کند. مواد را تغذیه می کند؛ هدف زندگی پول و ثروت است. آرمان های طولانی، آرمان های معنوی و کمالات معنوی از ذهن ها حذف شده است. این ویژگی فرهنگ غرب است.
3/3. 14 اکتبر 2012: یکی از ویژگی های فرهنگ غرب، عادی سازی گناه است; گناهان جنسی را عادی می کند … و همچنین فروپاشی خانواده، گسترش الکل، گسترش مواد مخدر.

4. افشای دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن. یک روز در زمان امام نه اینترنت بود، نه ماهواره اینجوری؛ در آنجا امام فرمودند دشمن با قلم با شما می جنگد; با مواد شیمیایی من آگاه بوده ام. امروز بحث قلم نیست، امروز بحث فضای مجازی است، بحث ماهواره است. این یک جنگ روانی است. جنگ روانی در همه جا و همه جا. نگذارید جنگ روانی دشمن کشور را تحت تأثیر قرار دهد.
4/1. امام خامنه‌ای 6 مرداد 1392: در جنگ‌های روانی که امروزه در جهان رایج است، یکی از وظایف برانگیختن واقعیت‌های غیرواقعی است. آنها چیزهایی مانند واقعیت را پیشنهاد می کنند که واقعی نیستند. شایعه می‌کنند، حرف می‌زنند که درست نیست… در آگهی‌های بازرگانی گاهی واقعیتی را نشان می‌دهند که چند برابر بزرگتر از آن چیزی است که هست. در حالی که برخی حقایق دیگر اصلاً نشان نمی دهد.
4/2. 23 اکتبر 2009: در جنگ روانی و آنچه امروزه در دنیا به آن جنگ نرم می گویند، دشمن به سنگرهای معنوی می آید تا آنها را نابود کند.
4/3. 14 خرداد 1387: وقتی دشمن در روی زمین کاری از دستش بر نمی آید، در عمل، دست به جنگ روانی می زند تا دل ملت ها را ناامید، ناامید و خالی کند.
5. از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح استفاده کنید. مردم مؤمن هستند، مردم مؤمن هستند. این ایمان می تواند منجر به اعمال صالح شود; تو می توانی آن را انجام دهی؛ اینکه امام بزرگوار ما در این کار استاد بی نظیری بودند; امام در استفاده از ایمان مردم برای تولید عمل صالح استاد بی نظیری بود.
5/1. امام خامنه ای 19 دی 1397: ایمان دینی یکی از مهمترین عناصر مقاومت و تحرک در این کشور است. حتی امروز. از 130 تا 140 سال پیش در این کشور هر حرکتی مؤثر، عقلانی و مؤثر بود، عنصر ایمان دینی در آن نقش اساسی داشت.
5/2. 12 دسامبر 2011: ایمان دینی معجزه‌ای است که می‌تواند همه مردم را بسیج کند و در اولویت قرار دهد. دوم، نگه داشتن آنها در صحنه و سوم، آسان کردن مشکلات برای آنها. هیچ ایمان دیگری این ویژگی را ندارد… وقتی انسان چنین ایمانی داشته باشد، دیگر ایمان به معنای شکست نیست. بنابراین او وارد میدان می شود. این همان عاملی است که در آغاز اسلام وجود داشت. این بر انقلاب ما نیز تأثیر گذاشت. 18 دی این را نشان داد، 20 دی مصداق همان خصوصیتی بود که در خود انقلاب وجود داشت. یعنی مردم احساس تکلیف دینی کردند و به آن وظیفه عمل کردند، کار صالح خود را انجام دادند. کار درست بیرون رفتن بود. نمایش دهید. بگو اینها مردم ایران هستند.
5/3. 1 مرداد 1380: ایمان دینی مردم باید حفظ شود تا این مردم بتوانند مقاومت خود را حفظ کنند و بایستند و از مسئولان حمایت کنند و خود را از خطر در امان نگه دارند.
6. اجازه ندهید مردم وانمود کنند که کشور در بن بست است. این همان کاری است که الان برخی در فضای مجازی انجام می دهند – چه بی خیال باشند چه پول بگیرند، نمی دانم – می خواهند وانمود کنند که کشور در بن بست است. نه، کشور به بن بست نمی رسد. در زمان امام هم همین اتفاق افتاد. در آن زمان عده ای در روزنامه های خود نوشتند که کشور به بن بست رسیده است، امام فرمودند نه، شما به بن بست رسیده اید. جمهوری اسلامی به بن بست نمی رسد. گفتند به بن بست رسیده ای. این واقعیت است. اجازه ندهید مردم شما را ناامید کنند.
6/1. امام خامنه ای 10 فروردین 1386: امروز هر که مردم را ناامید کند و به خود و مسئولان و آینده ایمان نداشته باشد به دشمن کمک کرده است.
6/2. 12 مرداد 1388: اگر امیدی به آینده نباشد، دل افسرده و ناامید وارد میدان انتخاب نمی شود. حضور مردم، حضور جوانان نشانه امید آنهاست.
6/3. 24 بهمن 1396 در بیانیه گام دوم انقلاب: اولین توصیه من امید و نگاه خوش بینانه به آینده است. بدون این کلید اولیه، هیچ قدمی برای همه قفل ها نمی توان برداشت. نهال امید به آینده را در خود و دیگران بکارید. ترس و ناامیدی خود و دیگران را از خود دور کنید. این اولین و ریشه دارترین جهاد شماست.
7. امام در برخی موارد، مجریان را در خلوت یا خلوت تهدید می کند; گاهی در جمع، گاهی در جلسات خصوصی; اما در برخی موارد صریحاً از او تشکر می کرد. چند مورد داریم که امام صراحتاً از مسئولان کشور – یا یک نفر یا جمعی از مسئولان – تشکر کرده است. توصیه من این است که امروز که دشمن به دنبال تخریب مسئولان انقلابی است، کار شکرگزاری کار سختی است. مسئولان باید ارزیابی شوند.
7/1. امام خامنه‌ای، 22 بهمن 1394: در طول سال‌ها همکاری نزدیک با ارتش، نیروهای مسلح و حوادث مختلف آن‌ها، می‌توانم بر این حقیقت صحه بگذارم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر واقعی به خوبی عمل کرده است. معنی کلمه…

7/2. 5 تیر 1388: یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی می داریم. انصافاً این شهید بزرگوار نعمت بود… نعمت بزرگی بود… از دیگر مدیران محترم قوه قضائیه در ادوار مختلف نیز تشکر می کنیم. همه به نوبه خود عمل کردند، کاری کردند، برای این نیروی بسیار مهم زحمت کشیدند.
7/3. 14 خرداد 1401: چون در مورد آبادان خادمی سه چهار روز شبانه روز بر او کار می کند، تنها می ایستد. این یک کار بسیار مهم است. چه رئیس جمهور و چه معاون او بروند، آنها با قربانیان این پرونده دیدار خواهند کرد. آنها به آنها تسلا می دهند، قلب آنها را آرام می کنند. آنها بسیار ارزشمند هستند، نیاز به قدردانی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید