نگارش روز ارتش، تدبیر حکیمانه امام خمینی بود


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822145

امام جمعه زنجان گفت: نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش از ابتکارات امام راحل (ره) یادآور رشادت، رشادت، رشادت، ایثار و فداکاری بزرگانی است که نام خود را در دل ها فدا کردند. به هر ملتی تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده. ایران برای همیشه جاودانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با تاکید بر اینکه روزه باید تقوای الهی باشد، گفت: روزه توفیقی است که شامل حال ما می شود و عاجزانه از ایشان می خواهیم که در پایان ماه مبارک رمضان موفق و اعمال را قبول کنند. برای ما.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام مجتب (ع) گفت: علت اینکه نام این امام بزرگوار کمتر در جماعات مطرح می شود این است که شهادت آن حضرت 28 ماه از ابتدا تحت الشعاع قرار گرفته است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی از امامان دارای فضایلی هستند که به صورت رنگی بیان می شود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) دو بار تمام دارایی خود را بین نیازمندان تقسیم کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه زنجان سرزمین کریمان است و خیران موفقی در استان فعالیت می کنند، گفت: مردم استان زنجان نیز در خط مقدم کمک های مومنانه بودند و از ابتدای اجرای این طرح چندین هزار بسته معیشتی تهیه کرده اند. و بین نیازمندان توزیع شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در آستانه شب قدر هستیم، گفت: نباید این شب ها و فضایل موجود در آن را از دست بدهیم تا در مقابل باد رحمت الهی بایستیم. ظرفیت این شب به حدی است که خداوند شب قدر را در ماه مبارک رمضان قرار داده است، قرآن در شب قدر نازل شده و فرشتگانی که خالق اعمال انسان هستند موظف به ثبت سرنوشت هستند. مرد در این سه شب

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه توبه و استغفار است، تصریح کرد: باید از ثانیه ها و لحظه های این ماه برای درخواست استیگف.ر استفاده کرد و از اشتباهات گذشته، سهل انگاری ها، کارهایی که باید انجام می دادیم و نکردیم توبه کنیم. انجام دادن.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هوشیاری و بیداری در نیروهای مسلح پدیدار شد. حتی در روزهای اول پیروزی، علم دقیق و همه جانبه امام خمینی(ره) باعث شد که بگوید ارتش ما ارتش اسلام است و ارتش فرزندان انقلاب و از نیروهای مؤمن است و این باعث شد ارتش مرتب تر

وی با بیان اینکه 50 هزار شهید، 7 هزار جانباز و چند هزار آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم ارتش شد، افزود: امام در 30 بهمن به مردم دستور دادند که برای حمایت از ارتش بیایند و مردم این کار را انجام دادند، بنابراین صدای ملت ارتش خفه شد و توطئه های دشمن خنثی شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارتش در نظام جمهوری اسلامی فداکاری های زیادی کرده است، گفت: ارتش در مواقع ضروری در کنار مردم ایستاد و با تمام توان به مردم خدمت کرد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره با انقلاب و مردم همدل بوده و شعار ارتش فداکاری ملت را با اقداماتی از جمله سرکوب گروهک های ضدانقلاب در کردستان، حضور درخشان دفاعی و کمک به مردم در حوادثی از جمله اجرا کرده است. تاج و سیل. وی افزود: امروز ارتش با فرماندهان مکتب و انقلابی در کنار سپاه و سایر نیروهای مسلح با اتحاد و همدلی آرمان های دشمن را در اختلاف سپاه و ارتش از بین بردند.

امام جمعه زنجان افزود: نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش از ابتکارات امام راحل (ره) یادآور رشادت ها، رشادت ها، رشادت ها، از خودگذشتگی ها و فداکاری های بزرگانی است که نام خود را در دل ها فدا کردند. به هر ملتی تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده. ایران برای همیشه جاودانه است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان را دارد که امنیت، آرامش و عزت را برای مردم به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید