توصیه و پیشنهاد چرا در امور فدراسیون فوتبال دخالت نکرده ام / از وضعیت فعلی تیم ملی نه خوشحالم و نه ناراضی!


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882897

در مورد سرمربیگری تیم ملی اختلافی وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: رشته تخصصی من دو و میدانی است اما از رئیس فدراسیون بپرسید که شرکت کردم یا نه؟ به غیر از برخی توصیه ها و پیشنهادات، چیز دیگری وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه امروز شورای دولت درباره وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال در دوره نظارت است و در یکی دو روز آخر آخرین مهلت ثبت نام انتخابات گذشته است و ما به مرحله ارزیابی صلاحیت نامزدها می رویم. از طرفی در 17 شهریور انتخابات فدراسیون داریم و اکنون موضوع مهم انتخاب ترکیب فنی فدراسیون است و اینها مهمترین کارهای اجرایی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا بهترین تصمیم ها گرفته شود. من هیچ ملاقاتی با اعضای فدراسیون نداشتم. من به قطر رفتم تا در کنار تیم باشم و وظیفه من بود که حمایت کنم. جلسات متعددی با حضور آقای مجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال داشتیم.

سجادی درباره تصورش از تفاوت فدراسیون با کادر فنی تیم ملی گفت: فرقی نمی کند، کی گفته تفاوت دارد؟ آنها تصمیم می گیرند. ما 52 فدراسیون و 100 انجمن ورزشی در کشور داریم و 235 رشته ورزشی را در کشور مدیریت می کنیم که هر کدام شرایط و کارشناسان خاص خود را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال را در زمان مسئولیت فدراسیون فوتبال مناسب می دانید، گفت: نمی توانم نظر فنی بدهم. من مدیر کل ورزش هستم و اگر تذکر فنی داشته باشم اصول مدیریت را رها کردم و استقلال همکاران را گرفتم.

وزیر ورزش و جوانان در تحلیل وضعیت موجود گفت: من از این وضعیت نه راضی هستم و نه ناراضی. ما وظایف نظارت و نگهداری خود را انجام می دهیم و از من نمی پرسیم. از جزئیات و اتفاقاتی که در ورزش به خصوص فوتبال می افتد اطلاع دارم، اما نمی توانم برخی چیزها را بگویم. ما در صورت نیاز راهنمایی می کنیم.

وی در مورد ستاد جام جهانی تاکید کرد: در ستاد اصلی به ریاست آقای محبر مسائلی مطرح شد. حضور ما در قطر فقط به این دلیل نیست که تیم ملی ما حضور دارد، بلکه چون این مسابقات در همسایگی ماست، می خواهیم کمک کنیم و سعی می کنیم از ظرفیت میزبانی این مسابقات استفاده کنیم. ما باید این کار را با تعامل و درک متقابل و تقاضای بین خود و قطر انجام دهیم. حمل و نقل، اقلام متفرقه، ترافیک هوایی، دریا و گردشگری، ارتقای تیم ملی و … از مواردی است که مورد بحث قرار گرفت.

سجادی در خصوص رفع مشکلات تیم ملی فوتبال اذعان کرد: تلاش می کنیم مشکلات را کاهش دهیم اما کار اجرایی سخت است. مثلاً در اولین بحث فیفا در کانادا دیدید که ما فقط توانستیم از یک بازی تدارکاتی استفاده کنیم که اگر برنامه ریزی درست انجام می شد، اتفاق خاصی نمی افتاد. حالا نمی‌توانیم بگوییم چه کسی باعث آن شده است. ما در حال بررسی هستیم که چرا می‌خواستیم با کانادا بازی کنیم و چرا آن بازی اتفاق نیفتاد! بعد از آن یکی دو بازی با آمریکای لاتین در نظر گرفته شد که آن هم انجام نشد.

وی در ادامه همین بحث گفت: بعد ارتش قطر آمد و عده ای گفتند خوب است، هوا همینطور است و حال و هوای قطر یک تمرین ذهنی است و عده ای اعتراض کردند که قطری ها خودشان اسپانیا هستند اما ایرانی ها به قطر رفتند! هیچ کس نمی دانست پشت پرده چه خبر است. به هر حال با اینکه هوا گرم بود با بهترین شرایط تیم موافقت شد. اما این تصمیم فدراسیون بود و ما به آن احترام گذاشتیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور در دیدار با تیم ملی تصریح کرد: در بازی با الجزایر به اردوی تیم ملی رفتم و صحبت کردیم. 5-6 نفر از بچه ها در خلوت با حضور سرپرست تیم و آقای رضایان مطالبی را به من گفتند و فقط یک عکس از آن جلسه بیرون آمد. بنابراین حضور ما در قطر همه جانبه است و فقط در اردوی تیم ملی نیست. جلسات ستاد به ریاست آقای محبر با حضور آقای مجدی برگزار شد و آخرین جلسه که شنبه گذشته نیز با حضور آقای امیر عبدالخیان برگزار شد و همکاران ایشان بسیار مشغول کار هستند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: آمادگی های خوبی برای بازی های تدارکاتی انجام شده و دبیر فدراسیون و دو تن از معاونان من نیز در این جلسه حضور داشتند. ارتباط ما با فدراسیون تا زمانی برقرار است که شکی در تداخل وجود نداشته باشد و قول داده ایم که محدودیت مالی نداریم و هر تصمیمی که در مورد کادر فنی می گیرند مورد احترام ماست، اگر نظری از ما بخواهند، می کنیم. نظر بده تخصص من دو و میدانی است اما از رئیس فدراسیون بپرسید که شرکت کردم یا نه! به غیر از برخی توصیه ها و پیشنهادات، چیز دیگری وجود دارد؟

سجادی در پایان گفت: ما معتقد نیستیم عده ای بخواهند تیم ملی کم کار باشد یا حضور ضعیفی داشته باشد. حضور مثبت، همه جانبه و با کیفیت ما در قطر یک کالای عمومی است که باید دنبال شود. شاید در مقاطعی بازی را باختیم اما عملکرد تیم خوب بود و مقام معظم رهبری بازرسی کردند و مردم از عملکردشان راضی بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید