توضیح جهاد بهترین راه مقابله با دشمن در جنگ نرم است


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907604

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: ماهیت فتنه باید برای نسل جوان روشن شود زیرا دشمن با تبلیغات رسانه ای مسموم وارد میدان شد و با شایعه پراکنی و دروغ پردازی یک فتنه بزرگ را مدیریت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس؛ حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک نماینده ولی فقیه در فتح کهگیلویه و سپاه بویراحمد در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت گچساران با اشاره به ابعاد قیام جدید دشمن گفت: فتح کهگیلویه و لشکر بویراحمد در حال برگزاری است. این یک اصل مهم است که بی تفاوتی نسبت به توطئه های دشمن خطر نابودی داخلی را تهدید می کند امام حسین (علیه السلام) برای جلوگیری از زوال داخلی اسلام به شهادت رسید و امام (علیه السلام) در روز قیامت فرمودند. عاشورا نمی بینی حق و باطل جایگزین می شود و حلال الهی را حرام و حرام را حلال می کند.

وی افزود: از این رو با آغاز قیام عاشورا از سوی امام حسین (علیه السلام) معارف پیامبر در جامعه در حال از بین رفتن بود، هر چند امروز ما موظف به پاسداری از معارف اسلامی هستیم و اگر بصیرت لازم را نسبت به قیام ها نداریم. ، ممکن است تاریخ تکرار شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: البته باید توجه داشت که شرایط امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است و با وجود اینکه شاهد دسیسه های دشمنان هستیم اما درایت مردم همچنان مدافع انقلاب اسلامی است. . .

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما نکته دوم این است که خداوند در قرآن کریم نیز راه مبارزه با این خطرات را که در واقع جهاد، مقاومت و ایستادگی است، بیان کرده است. و معنای جهاد ; جهاد نظامی، جهاد علمی، جهاد فرهنگی و هر نوع جهاد دیگری که روحیه انقلابی گری و مقاومت را در ملت تقویت کند.


6b529757 67bb 40eb bc75 123f43395248 خبر خاکستری

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث تبیین جهاد و هر آنچه که موجب سعادت و سعادت ملت و در جهت تقویت بنیان دینی مردم باشد، بسیار از مصادیق تبیین است. جهاد. به عنوان مثال برخی از زوایای دفاع مقدس هنوز پنهان است، سربازان ما تحصیلات نظامی و دانش فنی پیشرفته نظامی نداشتند، اما جنگ را به خوبی مدیریت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز پیشرفت انقلاب اسلامی و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و همچنین پیشرفت علمی کشور ما نیست. همانطور که باید به نسل جوان ما گفته شود، اگرچه توضیح ماهیت شورش نیز باید برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: ماهیت قیام باید برای نسل جوان روشن شود زیرا دشمن با تبلیغات مسموم رسانه ای و شایعه پراکنی و دروغ پردازی در فضای مجازی برای راه اندازی و مدیریت یک قیام بزرگ به میدان آمده است که متاسفانه در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش. ما آنطور که در قیام اخیر دیدیم خوب عمل نکردیم، بسیاری از نسل جوان ما اسیر دشمن شدند.


6887ed76 b101 45bc bbdb 4fc33709baed خبر خاکستری

وی در ادامه افزود: امام (ره) آمریکا را مادر فساد معرفی کردند و فرمودند همه مشکلات دنیا زیر سر آمریکاست. آمریکایی ها در برابر ایران اسلامی که دشمن دیرینه ای است که با کودتای 28 مرداد 1391 آشکار شد، دو ویژگی دارند و نه می خواهد ببیند ایران قوی است و دشمنی آنها با ما عمیق و ریشه ای است نه سطحی.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علت اختلاف آمریکایی ها با انقلاب اسلامی مادی است و ماهیت استکباری دارد اما ماهیت انقلاب نیز به نفع مستضعفان و مستضعفان است. در تقابل با ظالم 100 درصد با پیشرفت ایران اسلامی دشمنی دارد.

وی افزود: البته دشمنی آنها بر اساس شخص نیست و فرقی هم نمی کند که حزبی در آمریکا به قدرت برسد، شاید سلیقه و نقشه آنها علیه انقلاب اسلامی متفاوت باشد، اما نحوه دشمنی آنها این است. دشمنی با ایران به مشکل خاصی مربوط نمی شود، بلکه شامل موارد زیادی است.


39a3f852 8e7c 40ad a638 f63474c85687 خبر خاکستری

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: آمریکایی ها پس از کودتای 28 مرداد 1391 برای خود استراتژی تعیین کردند و پس از پیروزی انقلاب استراتژی آنها تغییر کرد، سعی کردند انقلاب را تضعیف کنند و به انواع کشتارها و اغتشاشات روی آوردند. و همچنین یک جنگ نظامی که آنها شکست خوردند.

وی افزود: اما رویکرد امروز آمریکا مهار انقلاب اسلامی است، اینکه انقلاب اسلامی در پرتو ایمان به خدا و به رهبری امام (ره) رخ داد و به سلطنت ۲۵۰۰ ساله ایران پایان داد. باعث هژمونی نظام سلطه در منطقه شد و مردم و آزادی خواهان سایر نقاط جهان با پیروزی انقلاب امیدوار شدند.

حجت الاسلام حکمتی نیک تصریح کرد: دشمن در اوایل انقلاب با انواع نقشه ها، ترفندها و ترفندها به دنبال براندازی بود و دوران دفاع مقدس با جانفشانی رزمندگان اسلام به فرصت تبدیل شد. آنها باید سایر رقبا را حذف کنند.


a15db9b8 a85f 4f57 ba21 27def33e41bf خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمریکایی ها در تحلیل خود بر پنج عنصر قدرت ایران اسلامی تمرکز کرده اند که درصدد محدود کردن آنها هستند، اولین مولفه قدرت ملی است چرا که ایران از قومیت های مختلف تشکیل شده است و در سایه همدلی و اتحاد با هم زندگی می کنند.

وی افزود: جو بایدن معتقد بود که باید در ایران تجزیه طلبی را ترویج دهیم و پرورش اختلافات مذهبی، قومیتی و قبیله ای مشی آنهاست، مولفه دوم قدرت علمی ایران است و کشور از انگیزه علمی خوبی نیز برخوردار است بنابراین علم است. مولد قدرت و مقام معظم رهبری تاکید می کنند که جمهوری اسلامی باید در عرصه علمی پیشرفت کند، دشمن از رشد علمی ما می ترسد و دانشمندان ما را می کشد.

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: مولفه سوم اقتدار قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است. ما در زمینه نظامی پیشرفت زیادی داشته ایم. در دوران دفاع مقدس امکانات تسلیحاتی نداشتیم اما امروز در زمینه فناوری موشکی جزو بهترین های دنیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: مولفه چهارم نفوذ معنوی جمهوری اسلامی است و امام (ره) فرمودند انقلاب را باید به دنیا برد. اهداف این امر در حالی خواهد بود که آمریکا نگران قدرت معنوی ایران در جهان باشد.

وی بیان کرد: اما مولفه پنجم نیز قدرت انرژی ایران اسلامی است، کشوری با منابع و ظرفیت ارزشمند که دشمنان هر لحظه علیه آن قیام می کنند، جنگ نرم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید